کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اگر "آسم" دارید، سراغ این شغل‌ها نروید

23 فروردين 1393 ساعت 8:55

بودن در محیط‌های اسیدی، همجواری با دود جوشکاری و مواد شیمیایی که بخار میشوند، کار در دامداری‌ها، کار با وایتکس و جوهر نمک و... از جمله مواردیست که متبلایان به آسم شغلی را تحت فشار قرار می‌دهد.


صبا عرشی متخصص آسم و آلرژی در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آن دسته از مبتلایان به آسم که دچار آسم شغلی نیز میباشند، در تماس با مواد شیمیایی کارگاه یا کارخانه‌ها دچار تنگی نفس می‌شوند.

وی افزود: البته لزوما هرکسی که دچار آسم است، به آسم شغلی مبتلا نیست و اینکه فردی دچار این مشکل باشد یا نه باید توسط فوق تخصص آسم و آلرژی با بهتر از آن توسط فوق تخصص ریه تشخیص داده شود.

وی اضافه کرد: حضور در محیط‌های اسیدی، همجواری با دود جوشکاری و مواد شیمیایی که بخار می‌شوند، کار در دامداری‌ها، کار با وایتکس و جوهر نمک و همچنین دود و آینده‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی از جمله مواردی است که مبتلایان به آسم‌ شغلی را تحت فشار قرار می‌دهد. وی بیان کرد: چناچه فرد مبتلا در معرض عوامل تحریک کننده چه در خانه و چه در محل کار قرار بگیرد، ممکن است دچار مشکل شود.

وی در ادامه افزود: از مشاغلی که برای افراد مبتلا به آسم شغلی مضر هست، میتوان به برخی از مشاغل هنری که با رنگ‌های شیمیایی سر و کار دارند، آرایشگران که با مواد چون اکسیدان، رنگ مو و چسب‌هایی که برای ناخن‌ها استفاده میشود و نیز کارگرانی که با چسب مثلا برای چسباندن موکت یا لاستیک داخل ماشین‌ها سر و کار دارند، اشاره کرد.

وی اظهار کرد: برای آموزگارانی که مبتلا به آسم هستند، گچ به تنهایی آلرژی ایجاد نمی‌کند اما در هنگام استفاده از ماژیک، بوی ماژیک میتواند عاملی دردسر ساز باشد. وی بیان کرد: از دیگر عوامل تاثیر گذار و مضر در آسم شغلی می‌توان عطر، ادکلان، حشره کش‌ها، خوشبو کننده‌های هوا و بوی سیگار را نام برد.
وی اشاره کرد: تشخیص اینکه فرد متبلا به آسم به چه موادی حساسیت دارد، کار پزشک متخصص است، چرا که عوامل حساسیت زا برخی دارای بو نبوده و فرد کاملا قادر به تشخیص آن نخواهد بود.


کد مطلب: 23751

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23751/اگر-آسم-دارید-سراغ-این-شغل-ها-نروید

میگنا
  https://www.migna.ir