کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیماری‌هایی که با خوردن "چای داغ" به سراغ شما می‌آیند

14 ارديبهشت 1393 ساعت 17:50

غذاهای داغ به مخاط دهان و حلق و حنجره آسیب می‌زند.


دکتر سیامک خالقی متخصص گوارش و کبد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سیستم گوارش بدن از سیستم گوارش فوقانی که شامل دهان، حلق، مری و معده است.

وی ادامه داد: سیستم گوارش فوقانی با نوع غذا ارتباط مستقیم دارد و واکنش نشان می‌دهد، بنابراین مواد غذایی مصرفی باید تازه باشند و مانند ادویه، مواد افزودنی، ترشی و چربی بیش از حد باشند.

دکتر خالقی اظهار کرد: به علت وجود آنتی اکسیدان‌ها در میوه و سبزیجات تازه و افزایش حرکات دستگاه گوارش نباید از این گروه غذایی غافل شد.

وی با بیان اینکه غذاهای دارای مواد افزودنی، چرب و پر ادویه برای کبد و مجاری صفراوی و لوزالمعده مضر است، افزود: غذاهای داغ به مخاط دهان و حلق و حنجره آسیب می‌زند. همچنین چای داغ در ایجاد سرطان‌های مری، دهان و حنجره ارتباط مستقیم دارد.

وی در ادامه افزود: از دیگر عواملی که به دستگاه گوارش آسیب جدی وارد می‌کند، نیکوتین موجود در سیگار است که منجر به ایجاد سرطان شده و به مخاطهای گوارشی و ریوی آسیب وارد کرده و منجر به زخم‌های گوارش در معده و "اثنی عشر" می‌شود.

دکتر خالقی در پایان توصیه کرد: هر علامت گوارشی که در فرد مزمن شود و زمان زیادی برطرف نشود، باید جدی گرفته شود، مخصوصا اگر این علائم در افراد بالای 50 سال باشد. از جمله این علائم، می‌توان به کاهش وزن، استفراغ‌های مکرر، کم خونی و خونریزی دستگاه گوارش اشاره کرد.


کد مطلب: 24360

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/24360/بیماری-هایی-خوردن-چای-داغ-سراغ-می-آیند

میگنا
  https://www.migna.ir