کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعداد فرزندان شاهد و ایثارگر عضو هیات علمی دانشگاه ها

17 ارديبهشت 1393 ساعت 23:23

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هم اکنون 1800 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر عضو هیات علمی دانشگاه ها هستند.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «حسن موذنی» روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری، 4900 معلم شهید کل کشور و 327 معلم شهید استان تهران که با حضور وزیر آموزش وپرورش و جمعی از مسوولان بنیاد شهید برگزار شد، این موضوع را عنوان کرد. وی با بیان اینکه 140 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در کل کشور وجود دارد، ادامه داد: 30 هزار نفر از این افراد دارای تحصیلات تکمیلی هستند.

به گفته موذنی، 70 هزار دانش آموز شاهد و ایثارگر در 1350 مدرسه شاهد و طرح پراکنده به تحصیل مشغول هستند. معاون بنیاد شهید، یکی از اهداف توانمندسازی حوزه دانش آموزی را تحقق فرمان تاریخی امام حمینی(ره) و مقام معظم رهبری در رسیدگی به فرزندان شاهد و ایثارگر از کودکستان تا دانشگاه عنوان کرد.

موذنی ادامه داد: کیفیت سطح آموزشی دانش آموزان و شناسایی و پرورش استعدادهای آنها از دیگر اهدافی است که امیدواریم در دولت «تدبیر و امید» قویتر از گذشته به آن بپردازیم.
وی تصریح کرد، یکی از سیاست های ما، ایجاد فرصت های آموزشی و تربیتی مناسب برای جامعه هدف و استعدادیابی و حمایت از استعدادهای برتر در زمینه های علمی و فرهنگی است.

موذنی به برخی چالش های طرح شاهد در تهران و سایر استان ها اشاره و ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک این مشکلات رفع شود.
وی با اشاره به حضور فرزندان جانبازان و ایثارگران در مدارس طرح شاهد، بر ضرورت تقویت مراکز شاهد و تعامل دوسویه میان آموزش وپرورش و بنیاد شهید در ابلاغ شیوه نامه ها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از همسران، مادران و خواهران شهدا که سابقه طولانی در مدارس شاهد دارند با حضور سردار «محسن انصاری» قائم مقام بنیاد شهید قدردانی شد.


کد مطلب: 24485

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/24485/تعداد-فرزندان-شاهد-ایثارگر-عضو-هیات-علمی-دانشگاه

میگنا
  https://www.migna.ir