کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شوخی کنید تا استرس‌تان کاهش یابد

19 خرداد 1393 ساعت 12:04

ربابه غفارتبریزی، روانشناس گفت: استرس و اضطراب در دراز مدت بیماری‌های قلبی، روحی، تنفسی و حتی سرطان را در پی دارد.


ربابه غفار تبریزی، روانشناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: استرس زمانی ایجاد می‌شود که تقاضاهای محیط از انسان، بالاتر از توانایی اوست‌.

وی ادامه داد: استرس همراه با تپش‌ قلب، تنگی نفس و عرق کردن و انقباض عضلات همراه است.
وی در خصوص رابطه مستقیم‌ دعوا و کشمکش‌ والدین بر استرس کودکان گفت: با افزایش گفتمان و حل مسئله به جای محکوم کردن، سطح دعوا‌های خانوادگی کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: والدین با ایجاد فضای صمیمی‌ با فرزندان، باید سعی در کاهش دروغگویی فرزند و کشف مشکلاتش‌ داشته باشند و با کم کردن توقعات خود از افزایش استرس کودک جلوگیری کنند.

تبریزی در اشاره به عوامل فیزیولوژیکی‌ ناشی از استرس گفت: علت اصلی شب ادراری، ناخن جویدن و دندان قروچه علاوه بر عوامل ارثی و ژنتیکی، استرس ناشی از والدین و محیط اطراف می‌باشد.

وی اذعان داشت: استرس و اضطراب در دراز مدت، بیماری‌های قلبی، روحی، تنفسی و حتی سرطان را در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: با ریلکسیشن‌، تخلیه هیجان، آرام سازی بدن، تمرین تنفسی و شل کردن عضلات می‌توان استرس را به حداقل خود رساند.

وی در خصوص روش‌های مقابله با استرس به ورزش، تسلط بر موفقیت‌های و شرایط محیطی، احساس صمیمیت‌ و حمایت گروهی، روی آوردن به طنز و شوخی‌ اشاره کرد.

تبریزی درآخر گفت: در محیط‌های کاری و تحصیلی باید مدیریت‌هاو برنامه ریزی‌ها مطابق باتوانمندی و سلیقه‌ی افراد باشد تا استرس افراد کاهش پیدا کند.


کد مطلب: 25303

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/25303/شوخی-کنید-استرس-تان-کاهش-یابد

میگنا
  https://www.migna.ir