کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد

ضرورت کوتاه کردن لیست بلند بالای رشته‌های دانشگاهی

3 تير 1393 ساعت 17:43

با توجه به اینکه مهمترین مرجع برای رسیدگی به رشته‌های دانشگاهی و حذف یا اضافه آن دفتر گسترش وزارت علوم است باید این مرجع هر چه سریعتر بر این موضوع رسیدگی کند.


رضا صابری عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه مهمترین مرجع رسیدگی به رشته‌های دانشگاهی و حذف و تغییر آن دفتر گسترش وزارت علوم است این مرجع باید هرچه سریعتر با هدف کیفی سازی سطح آموزش عالی و ساماندهی وضعیت علمی کشور اقدام به حذف رشته‌های غیر ضروری و غیر کاربردی نماید.

وی گفت: در واقع دفتر گسترش وزارت علوم باید جلوی مجوز برای رشته‌های غیر کاربردی را بگیرد و مجلس در این خصوص تنها می‌تواند نقش کارشناسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نیازهای روز جامعه خود به خود حضور برخی از رشته‌ها را منتفی می‌کند خاطر نشان کرد: ما در این خصوص تصمیمات جدی داریم اما هنوز اقدام عملی از سوی وزارت علوم در این خصوص ندیده‌ایم.
وی افزود: در واقع لیست بلند بالای رشته‌های دانشگاهی باید اصلاح شود به خصوص دانشگاه آزاد و پیام نور به شدت نیاز به اصلاحات اساسی در رشته‌های خود دارند در واقع هدف درک درست از نیازهای روز جامعه و انطباق رشته‌های دانشگاهی برای کسب مهارت در آنها است.


کد مطلب: 25593

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/25593/ضرورت-کوتاه-کردن-لیست-بلند-بالای-رشته-های-دانشگاهی

میگنا
  https://www.migna.ir