کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حواشی المپیاد جهانی ریاضی

19 تير 1393 ساعت 19:20

مسابقات جهانی المپیاد ریاضی امسال از 3 تا 13 جولای سال 2014 میلادی مصادف با 12- 22 تیر ماه 93 در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی در حال برگزاری است. این مسابقات با حواشی جالب توجهی روبرو بوده است.


 

به گزارش مهر، پنجاه و پنجمین المپیاد جهانی ریاضی IMO با حضور 109 کشور، 132 ناظر و 106 سرپرست در افریقای جنوبی در حال برگزاری است.

اعضای اعزامی تیم ملی کشورمان

اعضای اعزامی تيم ملی دانش آموزی المپياد علمی رياضی ایران شامل سیدمحمدحسین سیدصالحی از شهر تهران، شایان غلامی از شهر تهران، آرمین بهنام نیا از شهر تهران، آرین حسین قلی زاده از شهر تهران، احسان مختاریان از شهر تهران و یگانه علی محمدی از شهر تهران هستند.

گواهی عدم ابتلا به تب زرد

تمام شرکت کننده هایی که از آفریقا یا جنوب آمریکا به این شهر سفر کرده اند بایستی گواهینامه سلامت و عدم ابتلا به تب زرد را همراه خود داشته باشند. بیماری تب زرد توسط نوعی پشه که آلوده به ویروس تب زرد است، منتقل می‌شود. این پشه با نیش زدن انسان‌های آلوده به تب زرد، نقش حامل ویروس را ایفا می‌کند و این ویروس را به انسان‌ها و پستانداران سالم منتقل می‌ کند. قسمتی از آفریقا و آمریکای جنوبی شایع‌ ترین مکان‌ها برای ابتلا به این بیماری هستند.

ماه رمضان و احترام به شرکت کنندگان مسلمان

مسابقات جهانی المپیاد ریاضی امسال با ماه مبارک رمضان هم زمان شده است. مسئولان برگزار کننده این مسابقات با احترام به شرکت کنندگان مسلمان تاریخ طلوع و غروب خورشید در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی را اعلام کرده و به دلیل اینکه تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان مسلمان هستند، وعده های غذایی افطار و سحر به صورت غذاهای حلال در میان شرکت کنندگان توزیع می شود.


کد مطلب: 25920

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/25920/حواشی-المپیاد-جهانی-ریاضی

میگنا
  https://www.migna.ir