کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

"تبلیغ اینترنتی دارو" ممنوع است

22 تير 1393 ساعت 19:30

فروش و تبلیغ اینترنتی دارو در کشور ممنوع بوده و تمامی فرآورده‌های وارداتی اعم از آرایشی و بهداشتی و دارویی باید با تایید وزارت بهداشت و درمان وارد بازار مصرف شود.


مرتضی آذرنوش مدیرگروه دارویی شفایاب درگفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تهیه دارو باید از مراکز رسمی و معتبر صورت گیرد بیان داشت: تبلیغاتی که در سایت‌های مختلف اینترنتی در خصوص انواع دارو و مکمل‌ها صورت می‌گیرد مورد تایید وزارت بهداشت و درمان نبوده و پایه و اساس علمی ندارد.

وی با اشاره به اینکه حضور داروساز برای بررسی و تطبیق دارو با نسخه بیمار الزامی است تصریح کرد: فروش دارو بدون حضور پزشک داروساز می‌تواند مخاطرات زیادی را برای سلامت بیمار بدنبال داشته باشد و تبلیغاتی که در سایت‌های مختلف اینترنتی برای فروش و عرضه انواع داروها صورت می‌گیرد هیچ پشتوانه علمی برای تایید صحت و سلامت داروها ندارد.

وی با تاکید براینکه داروخانه‌ها تنها مرجع مورد تایید وزارت بهداشت و درمان برای ارائه دارو به بیماران هستند گفت: تمامی اقلام دارویی مورد نیاز بیماران در فهرست دارویی کشور موجود است بنابراین ضرورتی ندارد بیماران برای تهیه داروهای خود به این سایت‌ها مراجعه کنند.
این دکترای داروسازی خاطرنشان ساخت: مردم باید آگاه باشند تبلیغاتی که در این سایت‌ها مبنی بر عرضه انواع داروهای کمیاب و نایاب می‌شود؛ صرفا جنبه تجاری داشته و هیچ کدام مورد تایید وزارت بهداشت و درمان نیست.


کد مطلب: 25982

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/25982/تبلیغ-اینترنتی-دارو-ممنوع

میگنا
  https://www.migna.ir