کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار به بیماران قلبی؛

اگر هنگام فعالیت دچار این علائم می‌شوید روزه نگیرید

23 تير 1393 ساعت 14:21

روزه‌داری ماه رمضان علاوه بر اینکه به رشد ابعاد درمانی و معنوی فرد کمک می‌کند در ارتقا سلامت جسمی نیز موثر است که البته در برخی بیماری‌ها ممنوعیت روزه‌داری وجود دارد.


محمد رضا حسنی، متخصص بیماری‌های قلب و عروق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران‌ گفت: طیف بیماران قلبی گسترده است از خفیف مثل پرولاپس‌ میترال شروع می‌شود تا حد متوسط مثل بیماران مبتلا به فشار خون بالا و به بیماری‌های جدی قلبی مانند نارسایی قلبی می‌رسد که بسته به میزان پیشرفت بیماری و با مشورت پزشک متخصص برای روزه داری و یا عدم روزه داری، تصمیم گیری می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که بیماری جدی قلبی داشته و دارو مصرف می‌کنند و هنگام فعالیت دچار تنگی نفس و درد قفسه سینه می‌شوند مجاز به روزه داری نیستند و با توجه به اینکه گرسنگی طولانی، کم آبی و اختلال در مصرف آب و عدم تعادل در قند خون، بیماری آنها را تشدید می‌کند و باعث وخامت حالشان می‌شود.
حسنی افزود: بیمارانی که در شرایط متوسط یماری‌های قلبی هستند و فشار خون کنترل شده دارند با اجازه پزشک می‌توانند روزه بگیرند ولی باید مراقب اضافه وزن در پایان این ماه باشند و با مصرف بیشتر سبزی، میوه، آب و غذاهای کم حجم و کم کالری پرهیز از مصرف چربی و کربوهیدرات‌ زیاد و مواد پر قند و پر نمک سلامتی‌شان را در این ماه حفظ کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: روزه داری برای کسانی که مشکلات خفیف قلبی دارند، ضمن مشاوره با پزشک متخصص، بلامانع است.


کد مطلب: 25993

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/25993/اگر-هنگام-فعالیت-دچار-این-علائم-می-شوید-روزه-نگیرید

میگنا
  https://www.migna.ir