کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جلوگیری از آلزایمر با معاینه ساده بویایی و چشم

24 تير 1393 ساعت 17:24

طی تحقیقات و آزمایشات دانشمندان، قبل از مبتلا شدن به بیماری آلزایمر می‌توان با معاینه ساده بویایی و چشم، از بروز آن جلوگیری کرد.


به گزارش فارس، در کنفرانس بین‌المللی انجمن آلزایمر در کپنهاگ – دانمارک با توجه به 4 مطالعه، نشانه‌های زیستی بیماری آلزایمر برای جلوگیری از ابتلا به آن و درمان سریع این بیماری ارائه شد.

دانشمندان گفتند: کاهش بویایی نشانه‌ای از پیشرفت بیماری آلزایمر است و در معاینات چشم، تجمع یک پروتئین مرتبط با آلزایمر مشاهده شده است؛ در دو مورد از این مطالعات محققان کشف کرده‌اند که میزان بتا آمیلوئید که در چشم وجود دارد با همانی که در مغز یافت می‌شود، مطابقت دارد؛ این پروتئین با بالا رفتن سن به وجود می‌آید و پلاک‌های آمیلوئید بین سلول‌های عصبی تشکیل می‌شود.

دانشمندان بر این باورند که قبل از نخستین نشانه‌های بیماری، پلاک‌هایی در مغز بیماران شناسایی شده است که با شناسایی آنها می‌توان از مبتلا شدن به بیماری جلوگیری کرد. به گفته دکتر «هثر اسنایدر» از انجمن آلزایمر، در مواجهه با گسترش این بیماری در جهان می‌توان با یک عمل ساده و آزمایش‌های ساده از خطر ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد و شناسایی علائم آن در اسرع وقت امکان پذیر است.
وی اضافه کرد: تحقیقات در این زمینه با توجه به نشانگرهای زیستی این بیماری امیدوار کننده است و به راحتی و سریع قابل تشخیص است و می‌توان توسط این نشانگرها از مبتلا شدن شخص به این بیماری جلوگیری کرد و در صورت ابتدایی بودن بیماری، آن را سریع درمان کرد. وی گفت: در واقع بیماری آلزایمر به راحتی با استفاده از یک آزمون ساده بویایی و بینایی پیشگیری و درمان می‌شود.


کد مطلب: 26015

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/26015/جلوگیری-آلزایمر-معاینه-ساده-بویایی-چشم

میگنا
  https://www.migna.ir