کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قلب سالم، در گرو ارتباط سالم شما با همسرتان!

نشريه سلامانه , 28 تير 1393 ساعت 14:40

آیا می دانید کیفیت رابطه شما با همسرتان نقش تعیین کننده ای بر وضعیت سلامتی قلب شما دارد؟


به گزارش فاکس نیوز،بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده، احتمال حملات قلبی و سکته های مغزی در زوج هایی که عمدتاً از رابطه با همسرشان رضایت دارند نسبت به آنهایی که این احساس رضایت را به ندرت تجربه می کنند بسیار کمتر است. در واقع هر چه نوسانات و اُفت و خیزهای رابطه میان زوج ها بیشتر باشد، ضخامت شریان کاروتئید که وظیفه خون رسانی به مغز را دارد بیشتر می شود، افزایش ضخامت این شریان ها به معنای افزایش احتمال بیماری های قلبی و عروقی است.

یافته های محققان در مرکز بهداشت و درمان لس آنجلس مؤید این نکته است که چگونگی ارتباط زوجین با یکدیگر با واکنش های احساسی آنها، واکنش های رفتاری و فیزیولوژیک آنها گره خورده است. در این زمینه می توان به ضخامت شریان کاروتئید اشاره کرد، ضخامت این شریان حیاتی بدن در زوج هایی که از رابطه خود ناراضی هستند 8.5 درصد بیشتر از مردان و زنانی است که از ارتباطشان رضایت دارند.

اهمیت و تأثیر این بخش در سلامتی افراد تا حدی است که حتی موجب بروز تغییراتی در فشار خون آنها می شود. احراز چنین موضوعی دلیل بر آن نیست که افزایش ضخامت کاروتئید را تنها به چگونگی تعاملات میان زوج ها نسبت دهیم، بلکه در این زمنیه عواملی هم چون ویژگی های شخصیتی نیز تأثیر شایان توجهی دارند.


کد مطلب: 26078

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/26078/قلب-سالم-گرو-ارتباط-همسرتان

میگنا
  https://www.migna.ir