کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاسیس انستیتو‌ پژوهشی سلامت روان

8 مرداد 1393 ساعت 1:21

انستیتو‌ پژوهشی سلامت روان با حمایت دانشگاه علوم بهزیستی در محل مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی روانپزشکی رازی تاسیس می‌شود.


ملک زاده معاون پژوهشی وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص تاسیس انستیتو‌ پژوهشی سلامت روان گفت: سلامت روان از نظر وزارت بهداشت، در اولویت‌ قرار دارد چون 20 تا30 درصد جامعه از نوعی افسردگی رنج می‌برند که بخش عظیمی از مشکلات خانواده های آنها و عدم توانایی افراد برای فعالیت اجتماع به این موضوع بر می‌گردد .

وی با اشاره وجود مراکز متعدد و توانمندی متخصصان عرصه روانپزشکی ،‌روانشناسی و... گفت: متخصصان عرصه های مرتبط روان با تعامل مراکز و پژوهشگاه های معتبر دنیا می توانند سهم زیادی در کمک به این گروه از افراد داشته باشند.

ملک زاده همچنین اظهار داشت: شروع فعالیت های انستیتو، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت می تواند به این انستیتو‌ مجوز فعالیت اعطا نمود و ردیف‌های مهمی را برای این مرکز در نظر بگیرد.
وی همچنین خواستار ثبت آمار بیماران روانی کشور از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی شد و افزود: با ثبت آمار و حمایت خانواده بیماران و خیرین سلامت می‌توان شاهد جریان‌های ارزشمندی در کمک به بیماران روانی کشور بود.


کد مطلب: 26259

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/26259/تاسیس-انستیتو-پژوهشی-سلامت-روان

میگنا
  https://www.migna.ir