کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اطلاعیه وزارت علوم درباره اعتبار موسسه‌های پذیرنده دانشجو

23 شهريور 1393 ساعت 18:18

وزارت علوم در مورد اعتبار موسسه های آموزش عالی پذیرنده دانشجو اطلاعیه ای صادر کرد.


به گزارش پانا، روابط عمومی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه ای اعلام كرد: با توجه به سوالات مطرح شده در مورد جایگاه قانونی مؤسسه‌ای موسوم به «دانشگاه ایرانیان» به اطلاع مردم شریف ایران می­رساند:
1. سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای صدور مجوز تأسیس مؤسسه‌های آموزش عالی اعم از دولتی و غیردولتی ـ غیرانتفاعی، مبتنی بر قانونمداری و توسعه هدفمند آموزش عالی، با رویكرد تضمین كیفیت و حفظ حقوق كلیه ذی­نفعان، صیانت از حیثیت و كیان آموزش عالی و شفافیت در اقدام و اطلاع رسانی است.

2. متقاضیان ثبت نام در موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیر انتفاعی برای اطمینان از قانونی بودن تأسیس مؤسسه‌های آموزش عالی پذیرنده دانشجو، لازم است قبل از هر اقدامی به نشانی اینترنتی WWW.msrt.ir مراجعه و از صدور مجوز تأسیس مؤسسه مورد نظر خود توسط شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطمینان حاصل كنند.

3. آنچه از آن به عنوان «دانشگاه ایرانیان» یا «دانشگاه غیردولتی ـ غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان» یاد می‌شود، فاقد مجوز راه‌اندازی و انجام امور آموزشی و پژوهشی از جمله پذیرش دانشجو از سوی شورای گسترش آموزش عالی این وزارت است؛ ضمن اینكه مصوبه جلسه 735 مورخ 25/04/1393 شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص اعطای مجوز به آقای دكتر محمود احمدی‌نژاد برای تأسیس دانشگاه بین‌المللی در تهران نیز لغو و بلااثر اعلام شده است. بنابراین هرگونه فعالیت آموزشی و پژوهشی از سوی مؤسسه‌ای با عنوان «دانشگاه ایرانیان» یا «دانشگاه غیردولتی ـ غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان» فاقد وجاهت قانونی است و مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نمی باشد .


کد مطلب: 26911

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/26911/اطلاعیه-وزارت-علوم-درباره-اعتبار-موسسه-های-پذیرنده-دانشجو

میگنا
  https://www.migna.ir