کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیش فعالی در بزرگسالی چه خطراتی دارد؟

6 مهر 1393 ساعت 0:01

همه ما بزرگ‌ترها ممکن است رفتارهای پرخطری را در طول زندگی‌مان انجام بدهیم اما آن گروه از بزرگسالانی که بیش‌فعالی درمان‌نشده دارند، قدرت خطرپذیری بیشتری هم در کار و زندگی‌شان خواهند داشت و رفتارهای پرخطرتری هم از خود نشان خواهند داد.


به گزارش وب‌ام‌دی، دکتر بارکلی از دانشگاه کارولینا می‌گوید: «بیشتر افراد مبتلا به بیش‌فعالی، مشکلی جدی در مدیریت مشکل‌های خود دارند. ممکن است این افراد، تصمیم‌های نادرست و عجولانه زیادی بگیرند و خود و اطرافیانشان را با این تصمیم‌گیری‌ها به دردسر بیندازند».

تصمیم‌گیری‌های نابخردانه و نادرست کودکان مبتلا به بیش‌فعالی، می‌تواند مشکلات ریز و درشتی را برای آنها به‌وجود بیاورد اما انجام کارها و رفتارهای پرخطر بزرگسالان مبتلا به بیش‌فعالی، عوارض شدیدتری مانند ابتلا به انواع بیماری‌های مقاربتی، تصادف‌های شدید و بارداری‌های ناخواسته را برای آنها ایجاد می‌کند. به‌علاوه، امکان مصرف نیکوتین، الکل و حشیش در نوجوانان و بزرگسالان مبتلا به بیش‌فعالی هم زیاد است.

بزرگسالان مبتلا به بیش‌فعالی درمان‌نشده، بیشتر از سایر افراد در معرض مشکلات کاری، خانوادگی و حتی عدم امنیت اجتماعی قرار می‌گیرند. این افراد، معمولا مدام در حال تغییر شغل هستند و بی‌مهابا و بدون فکر، پول خرج می‌کنند.
نرخ طلاق هم در چنین بیمارانی، بیشتر از سایر افراد جامعه است. از این رو، به تمام والدین کودکان مبتلا به بیش‌فعالی توصیه می‌شود که به‌هیچ عنوان بیماری فرزند خود را نادیده نگیرند و آن را بدون درمان رها نکنند. عدم تمرکز، مهم‌ترین شاخصه ابتلا به بیش فعالی محسوب می‌شود.


کد مطلب: 27069

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/27069/بیش-فعالی-بزرگسالی-خطراتی

میگنا
  https://www.migna.ir