کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت خبر داد

فوت روزانه 7 تا 10 بیمار منتظر در لیست پیوند

25 مهر 1393 ساعت 11:09

دکتر نجفی زاده با بیان اینکه در حال حاضر 25 هزار نفر در لیست انتظار پیوند هستند، گفت: متاسفانه هر روز 7 تا 10 بیمار منتظر در لیست پیوند فوت می‌کنند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دکتر کتایون نجفی زاده رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت امروز در افتتاحیه دومین دوره آموزش بین‌المللی اهداء عضو در ایران که در هتل المپیک برگزار شد، گفت: سالانه 20 هزار نفر در اثر تصادفات فوت می‌کنند طبق آمار 25 هزار نفر نیز در لیست انتظار پیوند هستند که متاسفانه هر روز 7 تا 10 بیمار منتظر در این لیست فوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ایران 16 واحد فراهم آوری اعضا پیوندی وجود دارد، افزود: با برگزاری این دوره تغییراتی در نظام و ساختار اهدا عضو کشور رخ می‌دهد، بنابراین با این وجود ما نیازمند 48 واحد فعال فراهم آوری اعضا در کشور هستیم.

نجفی زاده ادامه داد: این دوره به منظور تبادل جدیدترین رویکردهای اهدا عضو در ایران و جهان و ارائه روش مدل ایرانی تحت عنوان مدل ایرانی فراهم آوری عضو به دنیا برگزار شده است.
شایان ذکر است، که در این دوره 65 نفر از مسئولین و اساتید فراهم آوری اعضا پیوندی کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و اساتید چند کشور اروپایی مثل برزیل، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه حضور دارند.


کد مطلب: 27365

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/27365/فوت-روزانه-7-10-بیمار-منتظر-لیست-پیوند

میگنا
  https://www.migna.ir