کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هراس بیماران اوتیسمی از اذیت شدن

نشريه سلامانه , 28 مهر 1393 ساعت 23:58

نیمی از بیماران اوتیسمی که در یک پژوهش شرکت کرده بودند، گفتند توسط فردی که می شناخته اند، مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.


به گزارش سایت «دیلی میل»، بسیاری از بیماران اوتیسمی از ترس آزار دیگران در خانه می مانند. پژوهشی که انجمن ملی اوتیسم در انگلیس و با شرکت 1300 نفر انجام داده، نشان می دهد بزرگسالان مبتلا به اوتیسم شرایط چندان مناسبی ندارند.

نیمی از این افراد گفته اند توسط کسی به آنها توهین شده که خیال می کرده اند، دوست شان است. 37 درصد گفته اند آلت دست دیگران شده اند تا کاری را که دوست نداشته اند، انجام دهند. 44 درصد هم اعلام کرده اند از ترس توهین یا اذیت دیگران، دوست ندارند از خانه بیرون بروند.

در همین حال، یک چهارم افراد شرکت کننده در تحقیق، گفتند پول یا اموال شان دزدیده شده. از طرف دیگر، محققان در پی این بررسی می گویند، خیلی از بیماران اوتیسمی حس می کنند فراموش شده اند و کسی به آنها نمی رسد.

دو سوم شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند، به یک نفر برای حمام، غذا خوردن یا لباس پوشیدن احتیاج دارند. از بین این افراد، از هر 10 نفر، 7 نفر می گویند به آنها غذا داده نشده و 86 درصد می گویند شسته نشده اند. محققان این آمار را نگران کننده می دانند.


کد مطلب: 27433

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/27433/هراس-بیماران-اوتیسمی-اذیت-شدن

میگنا
  https://www.migna.ir