کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا برخی مشاوران مدارس آموزگار شده‌اند؟

14 آبان 1393 ساعت 12:29

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از ارائه آموزش‌های تخصصی به مشاوران مدارس در خصوص استفاده دانش آموزان از اینترنت، ماهواره و وسایل ارتباط جمعی و لزوم آشنایی آنها با کارکردهای مثبت و منفی این وسایل خبر داد.


به گزارش ميگنا دكتر ابوالقاسم عیسی مراد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا، درباره زمینه‌های فعالیت مشاوران در مدارس اظهار کرد: قبلا گفته می‌شد مشاوران آموزش و پرورش بیشتر در حوزه تحصیلی و شغلی فعالیت می‌کنند، اما اکنون مشاوره سازشی داریم که ترکیبی از آسیب‌شناسی روانی-اجتماعی، بهداشت روان و پیشگیری‌هاست که در حال انجام است.

وی در پاسخ به اینکه آیا آموزش و پرورش به میزان کافی افرادی را در اختیار دارد که بتوانند به ارائه خدمات مشاوره‌ای گوناگون بپردازند؟ اظهار کرد: خیر، نیروی کافی در اختیار نداریم، اما در تلاشیم مشکلات را به حداقل برسانیم. مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مشکلات مبتلابه دانش‌آموزان استرس و اضطراب است گفت: استرس‌ها و اختلالات اضطرابی آمار بالایی در دنیا دارند. پس از آن اختلالات خلقی چون افسردگی، دوقطبی، شیدایی و ... را داریم. در میان دانش‌آموزان هم که جزئی از جامعه هستند این اختلالات به چشم می‌خورد.

عیسی مراد افزود: همچنین اینترنت، ماهواره و سایر وسایل ارتباط جمعی هم آسیب‌هایی را وارد کرده است. در همین راستا در حال ارائه آموزش‌های تخصصی به مشاوران هستیم تا بتوانند طوری عمل کنند که دانش‌آموزان هم بتوانند از این وسایل استفاده کنند و منتفع شوند و هم آسیب نبینند.

وی در پاسخ به اینکه چرا تعدادی از مشاوران به مقطع ابتدایی منتقل و آموزگار شده‌اند؟
گفت: تعداد این افراد قابل توجه نیست. کسانی که پست مشاوره دارند و روانشناس‌اند را منتقل نمی‌کنند، اگر هم تعداد اندکی جابه‌جا شوند دوباره باید پس از مقطع زمانی کوتاهی به جای خود برگردند. مشاوران در سه پایه باید توزیع شوند. برخی مشاوران هم در متوسطه مازاد بودند که به مدارس ابتدایی و راهنمایی منتقل شدند.


کد مطلب: 27643

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/27643/چرا-برخی-مشاوران-مدارس-آموزگار-شده-اند

میگنا
  https://www.migna.ir