کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد از عدم برگزاری دوره دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در ایران

20 آذر 1393 ساعت 15:26

عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران با تأکید بر توانایی متخصصان فیزیوتراپی کشورمان، از برگزار نشدن دوره دکترای حرفه ای این رشته در ایران علی رغم وجود اساتید و متخصصان مجرب و توانا انتقاد کرد.


به گزارش ایرنا، محمد اکبری در نشست خبری سومین سمینار تازه های الکتروتراپی اظهار کرد:با تغییر روش زندگی افراد در جهان، اختلالات اسکلتی عضلانی گستره وسیعی پیدا کرده است و متناسب با آن روش های فیزیوتراپی نیز گسترش پیدا کردند بنابراین با روش های قبلی نمی توان پاسخگوی نیازهای دنیای جدید بود.


وی با بیان اینکه انجمن فیزیوتراپی ایران از سال 1378 به طور جدی پیگیر برگزاری دوره دکترای حرفه ای در رشته است، گفت:در سال 1391 فقط یک دوره دانشجو در این رشته پذیرش شد و از سال 92 از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی این دوره متوقف شد.

اکبری تصریح کرد:دانشگاه های کشور ازلحاظ اساتید و متخصصان توانایی برگزاری این دوره را دارد.

عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران یادآور شد:کشورهای صاحب سبک در عرصه فیزیوتراپی برای جبران این کسری مقطع تحصیلی را تا حداقل دکترای حرفه ای افزایش دادند که این اقدام ابتدا در آمریکا آغاز شد و اکنون به اغلب کشورهای صاحب سبک و حتی کشورهای خاورمیانه گسترش پیدا کرده است.

عضو هیات مدیره انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت:درحال حاضر اعزام دانشجو در مقطع دکترای حرفه ای به کشورهای خارجی در دستور کار قرار گرفته است.

اکبری تصریح کرد:یکی از این کشورها پاکستان است و از دی ماه امسال شماری از افراد داوطلب برای ادامه تحصیل به این کشور اعزام می شوند.

وی با انتقاد از اعزام دانشجویان فیزیوتراپی جهت ادامه تحصیل در مقطع دکترای حرفه ای به پاکستان، گفت:ایران نسبت به بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی وضعیت مناسب تری در این رشته دارد.

سومین سمینار تازه های الکتروتراپی ایران از 20 تا 21 آذرماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

 

 


کد مطلب: 28162

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/28162/انتقاد-عدم-برگزاری-دوره-دکترای-حرفه-فیزیوتراپی-ایران

میگنا
  https://www.migna.ir