کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشف ارتباط بین جستجو در اینترنت و مراجعه به اورژانس با همکاری محقق ایرانی

25 آذر 1393 ساعت 16:01

محققان موسسه کارولینسکای سوئد با همکاری دکتر «نسیم فرخ‌نیا» محقق ایرانی این مرکز در تحقیقات خود دریافته‌اند، ارتباط قابل توجهی بین جستجو در وب‌سایت‌های پزشکی و مراجعه به بخش اورژانس در روز بعد وجود دارد.


به گزارش ایسنا، برای نخستین‌بار، ارتباط بین جستجو در وب‌سایت‌های پزشکی و مراجعه به بخش اورژانس در روزهای بعد مورد بررسی قرار گرفت.

محققان موسسه کارولینسکا در استکهلم، طی یک دوره یکساله میزان مراجعات به وب‌سایت پزشکی محلی SHCG را مورد بررسی قرار داده و این نتایج را با میزان مراجعه به بخش اورژانس منطقه مقایسه کردند. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، ارتباط تنگاتنگی بین مراجعه به سایت SHCG‌ از ساعت شش بعدازظهر تا نیمه شب با مراجعه به بخش اورژانس در روز بعد وجود دارد.
بیشترین میزان مراجعه به بخش اورژانس در روز دوشنبه (پس از تعطیلات) و کمترین میزان نیز در پایان هفته گزارش شد؛ بیشترین مراجعین هنگام ظهر به بیمارستان یا بخش اورژانس مراجعه کرده بودند و در ساعات دیگر روز این میزان روند کمتری داشت.
کمترین میزان مراجعه به بخش اورژانس در سه روز کریسمس، روز اول سال جدید و شروع تعطیلات تابستانی بود که علت این مسئله نیز دسترسی کمتر به اینترنت عنوان می‌شود. «آندره اکستورم» نویسنده ارشد این تحقیق تأکید کرد: در آینده قادر خواهیم بود با استفاده از داده‌های مراجعه به سایت‌های پزشکی، مدلی را برای پیش‌بینی میزان مراجعات به بخش اورژانس و بیمارستان‌ها طراحی کنیم.
نتایج این تحقیق بصورت آنلاین در مجله Annals of Emergency Medicine منتشر شد.


کد مطلب: 28234

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/28234/کشف-ارتباط-بین-جستجو-اینترنت-مراجعه-اورژانس-همکاری-محقق-ایرانی

میگنا
  https://www.migna.ir