کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پروفسور سميعي: ايران، سرچشمه علم پزشکي است

27 دی 1393 ساعت 11:16

رئيس موسسه علوم اعصاب هانوفر آلمان و چهره ماندگار پزشکي ايران گفت: سرچشمه حقيقي علم پزشکي، ايران است که توسط ابوعلي سينا در سطح جهان گسترش يافت .


پروفسور "مجيد سميعي" افزود: دنيا سال هاي متوالي است که از علم پزشکي ايران براي خدمت به بشر استفاده مي کند. نابغه جراحي مغز و اعصاب جهان با اشاره به اين که به مسائل پژوهشي و تحقيقاتي توجه لازم صورت نمي گيرد، از دانشگاهيان خواست در اين زمينه جديت بيشتري به خرج دهند.

وي با بيان اين که بايد به جاي ساخت برج ها و ساختمان هاي بلند و پرهزينه به دنبال تربيت انسان هاي توانمند، پژوهشگر و فعال در عرصه هاي مختلف علمي مورد نياز بشر بود، تصريح کرد: بايد اعتبارات را براي ارتقاي فرهنگ و دانش مردم خرج کرد که اگر چنين شود شاهد تحولي شگرف در جوامع بشري خواهيم بود .

اين پروفسور نامي خاطرنشان کرد: اگر به مغزها و انسان ها رسيدگي شود مي توان شاهد موفقيت علمي در تمام زمينه ها بود و اين از وظايف بزرگ فرهيختگان و دانشوران است. با هوشي که جوانان ايراني دارند ما مي توانيم حرف اول را در زمينه هاي علمي دنيا بزنيم.

به گزارش ايرنا، پروفسور"مجيد سميعي"افزود: براي ارتقاي علم در کشور بايد سرمايه گذاري کرد.
وي بر ضرورت شناسايي و کمک به افرادي که در زمينه علمي در سطوح بالايي قرار دارند اما از لحاظ اقتصادي دچار مشکل هستند، تاکيد کرد و افزود: بايد شرايطي را ايجاد کنيم تا علم و دانش در کشور ما به فقر تبديل نشود.


کد مطلب: 28737

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/28737/پروفسور-سميعي-ايران-سرچشمه-علم-پزشکي

میگنا
  https://www.migna.ir