کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشکل گفتاری در کودکان، تهدیدی برای اختلالات مغزی است

1 بهمن 1393 ساعت 20:01

مشکل گفتاری در کودکان ، نوعی از اختلالات مغزی است که اگر زود تشخیص داده شده و بموقع درمان انجام شود، بهبودی حاصل خواهد شد.


به گزارش ميگنا دکتر" سیدحسن تنکابنی " فوق تخصص بیماریهای مغز و اعصاب کودکان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: این بیماری چون معمولا با تشنج های صرعی همراه است ، در تقسیم بندی تشنج ها و صرع ها قرار می گیرد.
 
وی با تاکید براینکه ، تظاهر اختصاصی این بیماری ، بروز مشکل در گفتار کودک است ، ادامه داد: علت دقیق و مشخصی برای بروز این بیماری پیدا نشده اما ، عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی در بروز این مشکل ، موثر هستند.
 
دکتر تنکابنی اظهارداشت: والدین با مشاهده مشکل گفتاری فرزند خود ، حتما آن را جدی گرفته و کودک را نزد پزشک ببرند چون پزشک می تواند با گرفتن شرح حال ، معاینه بالینی و دریافت نوار مغزی درصورت نیاز، این بیماری را تشخیص بدهد.
 
وی همچنین تاکید کرد: این بیماری ، مانند انواع صرع ، همزمان با تشنج صرعی مانند حرکات دست ، چشم و سر، همراه است اما بروز مشکل گفتاری ، از تظاهرات اختصاصی آن است که اگر بموقع و زود تشخیص داده و درمان آغاز شود، بیمار به درمان ، پاسخ داده و بهبود می یابد.
 
وی با اشاره به مطالعات گسترده اختلالات عصبی – تکاملی گفت: این موضوع تک رشته ای نیست و به همین دلیل میزبان گروههای مختلف علوم پزشکی در حوزه های تشخیصی ، درمانی و توانبخشی است.
 
وی ارتباط متخصصان تمامی گروههای پزشکی در حوزه های تشخیصی ، درمانی و توانبخشی ، تبادل نظر و تمرکز آنان بر روی بیماریهای مرتبط با تخصص شان را زمینه ساز رشد و ارتقای سلامت کودکان دانست.


کد مطلب: 28842

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/28842/مشکل-گفتاری-کودکان-تهدیدی-اختلالات-مغزی

میگنا
  https://www.migna.ir