کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای درمان سینوزیت آنتی بیوتیک بخوریم یا نخوریم؟

20 بهمن 1393 ساعت 0:25

درمان سینوزیت حساسیت خاصی دارد که درمان آنتی بیوتیکی آن اگر به درستی صورت نگیرد،‌ می تواند بیماری را تشدید کرده و روند درمان را به تاخیر بیاندازد.


حمیدا... سلطانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری تصور می‌کنند که برای درمان سینوزیت حتما باید دارو به ویژه آنتی بیوتیک بخورند که این تصور همیشه درست نیست.

وی تاکید کرد: درمان سینوزیت حساسیت خاصی دارد که درمان آنتی بیوتیکی آن اگر به درستی صورت نگیرد، می تواند بیماری را تشدید کرده و روند درمان را به تاخیر بیاندازد.
سلطانی اظهار داشت: در مواقعی که سینوزیت چندان شدید نیست، بهترین درمان استفاده از بخور آب گرم برای مرطوب سازی محیط و تنفس راحت تر از طریق بینی و استراحت است.
وی با اشاره به موارد مزمن سینوزیت، یادآور شد: استفاده از آنتی بیوتیک‌ها زمانی که بیماری تشدید شده و علائم بیماری با گذشت زمان بهبود نمی‌یابد، الزامی است.
سلطانی خاطر نشان کرد: نکته مهم این است که بدون نظر پزشک، نباید اقدام به مصرف داروی خاصی کرد و اگر سینوزیت مزمن هم شده است، باید با پزشک در خصوص مصرف هر نوع دارو به ویژه آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد احتقان مشورت کرد.


کد مطلب: 29220

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/29220/درمان-سینوزیت-آنتی-بیوتیک-بخوریم-یا-نخوریم

میگنا
  https://www.migna.ir