کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصاویر برگزاری آزمون علمی تخصصی و حرفه ای مشاوران مدارس

30 بهمن 1393 ساعت 13:08

آزمون علمی تخصصی و حرفه ای مشاوران مدارس صبح روز پنجشنبه در همه استان های کشور برگزار شد. در تهران نیز این آزمون در دبیرستان ماندگار البرز و با حضور دکتر عیسی مراد مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید.


آزمون علمی، تخصصی و حرفه‌ای مشاوران مدارس ویژه مشاوران رسمی شاغل در تمامی مدارس دولتی،‌ شاهد، نمونه دولتی، تیزهوشان، هیأت امنایی و استثنایی و مشاوران مدارس شاغل در پست‌های دیگر (آموزشی و اداری) امروز به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد. این آزمون در شهر تهران در دبیرستان البرز برای تمام مشاوران مناطق نوزده‌گانه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.
به گزارش میگنا، هدف اصلی آزمون علمی و تخصصی این است تا مشاوران مدارس از طریق روش‌های معمول بین‌المللی که تخصصی و حرفه‌ای است، تحت آموزش قرار بگیرند.
فراهم‌سازی اطلاعات مطلوب برای آینده، تشخیص و شناسایی ضعف‌ها و نیازهای آموزشی مشاوران، کاربردی کردن برنامه‌های توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به اثربخشی برنامه‌های آموزشی و ارتقای حرفه‌ای مشاوران از سایر اهداف مدنظر است.
هم اکنون 18 هزار مشاور در سطح مدارس کشور حضور دارند که از این تعداد 11 هزار نفر زن هستند و بالای 90 درصد از مشاوران مدارس برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند. 60 تا 65 درصد سوالات آزمون علمی و تخصصی بوده و بخش‌هایی از آن نیز به صورت اجرایی و عملیاتی است تا یک مشاور بداند در مدرسه در حوزه‌های مختلف چه رفتاری را با دانش‌آموزان داشته باشد.
طبق گفته‌های ابوالقاسم عیسی مراد مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش مزایایی برای مشاوران شرکت کننده در این آزمون در نظر گرفته شده است که می‌توان به این موارد اشاره کرد: ساماندهی مشاوران در مدارس، هسته‌ها و مراکز منوط با کسب امتیاز لازم در این آزمون است. صدور کارت تخصصی متناسب با حیطه‌های شغلی مشاور مدرسه، انتخاب مدرسان استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای بر اساس نتایج آزمون، استفاده از منتخبان آزمون برای اجرایی کردن طرح‌های وزارتی و استانی در حوزه‌های مشاوره و نظام‌مندشدن تمام فعالیت‌های مشاوره در مدارس کشور.

-

-

-

--
-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

--

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

در حال تکمیل


کد مطلب: 29433

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/29433/تصاویر-برگزاری-آزمون-علمی-تخصصی-حرفه-مشاوران-مدارس

میگنا
  https://www.migna.ir