کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختلال در عملکرد این عضو از بدن، افسردگی کودک را به همراه دارد

27 اسفند 1393 ساعت 10:36

اختلال در عملکرد غدد داخلی چون کم کاری تیروئید نیز علاوه بر کمبود مواد معدنی سبب افسردگی کودکان می‌شود.


ابراهیم عبداللهیان، روانشناس اطفال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:‌در صورتیکه کودکان زیر سن دبستان به افسردگی مبتلا شوند تغییر رفتار، بهانه گیری، اختلال در خواب و اشتهای آن‌ها مشاهده می‌گردد.
همچنین رشد و قد گرفتن این کودکان نیز با مشکلاتی مواجه می‌شود. وی افزود: شدت یافتن حالت وابستگی به والدین و مراقبین نیز از دیگر علائم افسردگی کودکان به شمار می رود، کودکان افسرده در سنین بالاتر افت عملکرد تحصیلی دارند.
این روانشناس با اشاره به علائم افسردگی نوجوانان اظهار داشت:‌ممکن است افسردگی در بین نوجوانان خود را به شکل غیر کلاسیک آن نشان دهد در این هنگام فرد رفتارهای ضد اجتماعی نشان دهد و در این هنگام فرد رفتارهای ضد اجتماعی و هنجار شکنانه از خود نشان می‌دهد، رفتارهایی چون فرار از منزل و مدرسه همچنین استفاده از مواد مخدر در این سنین ریشه در افسردگی آن‌ها دارد.

عبداللهیان ادامه داد: با بررسی دقیق و مشخص کردن افسردگی می‌‌توان این بیماری را در کودکان و نوجوانان بهبود بخشید، همچنین مشکلاتی چون کمبود آهن و مواد معدنی دیگر، اختلال در عملکرد غدد داخلی چون کم کاری تیروئید نیز باعث ایجاد افسردگی در افراد می‌شود، برای بهبود این بیماری می‌توان از روش‌های دارویی و غیر دارویی چون روانشناختی بهره برد.


کد مطلب: 29974

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/29974/اختلال-عملکرد-این-عضو-بدن-افسردگی-کودک-همراه

میگنا
  https://www.migna.ir