کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقش ژن‌ها در بی‌علاقگی تنبل‌ها به درس و مدرسه

خبرگزاری ایسنا , 23 فروردين 1394 ساعت 9:36

محققان طی تحقیقاتشان دریافتند بی‌توجهی کودکان نسبت به درس و مدرسه همیشه از سر تنبلی نیست، بلکه این ویژگی ریشه در ژنی دارد که از والدین خود به ارث برده‌اند.


محققان دانشگاه ایالت اوهایو 13 هزار دوقلو را از شش کشور جهان مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند انگیزه یادگیری در 40 تا 50 درصد این کودکان متفاوت بوده و این اختلافات از تفاوت در ساختار دی‌ان‌ای آنها منجر شده است.
این نتیجه برای دانشمندانی که عوامل محیطی مانند خانواده و معلمان مشترک را علت اصلی بی‌علاقگی کودکان نسبت به درس و مدرسه می‌دانستند، بسیار تعجب‌آور بوده است.
این در حالی است که عوامل محیطی مشترک کمترین تاثیر و ژنتیک بیشترین تاثیر را در ایجاد انگیزه یادگیری کودکان دارد.

به گفته استیفن پترین، دستیار نویسنده این مطالعه نتایج این تحقیق با بررسی داده‌هایی از کشورها، سیستم‌های آموزشی و فرهنگ‌های مختلف بدست آمده و در تمام موارد این نتیجه صدق می‌کند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد قبل از این که والدین، معلمان و کودکان را مقصر بی‌توجهی نسبت به درس بدانند کمی بیشتر فکر کنند؛ شاید هیچ‌کس در این مسأله مقصر نباشد.
یافته‌های حاصل از این پژوهش در مجله تفاوت‌های شخصی و شخصیتی به چاپ رسیده است.


کد مطلب: 30320

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/30320/نقش-ژن-ها-بی-علاقگی-تنبل-ها-درس-مدرسه

میگنا
  https://www.migna.ir