کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعداد دانش‌آموزان و معلمان چند نفر است؟

31 فروردين 1394 ساعت 14:20

۱۳ میلیون دانش آموز و یک میلیون کادر آموزشی داریم


مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۳ میلیون دانش آموز، یک میلیون کادر علمی و آموزشی و ۷۵۰ هزار بازنشسته تحت پوشش این وزارتخانه هستند و برای بهره وری در این مجموعه نیازمند ابزارهای جدید و توجه به سلامت روان هستیم.

به گزارش فارس، صافی در نخستین همایش بهره‌وری منابع انسانی در آموزش و پرورش اظهار داشت: سخن از وزارتخانه‌ای است که  یک میلیون کادر علمی و آموزشی دارد. این وزارتخانه اکنون 750 منطقه کشور را در بر و 13 میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده است. وزارت آموزش و پرورش 750 هزار بازنشسته دارد که این تعداد 60 درصد بازنشستگان کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش با برخورداری از منابع انسانی قوی و استعدادهای سرشار 200 قانون و 10 هزار اساسنامه مقررات و موازین علمی دارد همچنین 94 سال است که این وزارتخانه از شورای عالی معارف برخوردار است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: برای افزایش بهره‌وری در این وزارتخانه باید به چند اصل توجه کنیم، اصل اول این است که علم بیشتر منجر به دانش و بهره‌وری بیشتر می‌شود همچنین آموزش، روش‌های جدید بیشتر بهره‌وری بیشتر را در پی خواهد داشت بسیاری از  کشورها با روش جدید، بهره‌وری خود را به اوج رسانده‌اند و روش جدید با زبان مناسب موجب بازدهی بیشتر می‌شود.

صافی تصریح کرد: یکی از عواملی که می‌تواند منجر به بهره‌وری بیشتر شود انگیزه بیشتر در افراد است.موتور حرکت انسان، معلمان، مدیران، کارشناسان و دانش‌آموزان انگیزه است. همچنین ابزار جدید‌تر می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری از منابع مادی و انسانی شود اکنون بیمارستان‌های ایران در بسیاری جاها حرف اول را می‌زند زیرا ابزارهای جدیدتری در آن وجود دارد. کلاس پر از ابزار و وسیله می‌تواند موجب افزایش بهره‌وری شود. اگر پزشک، شیمیدان، فیزیکدان، پدر و مادر عالم می‌خواهیم باید شرایط حصول آن را فراهم کنیم.

صافی ادامه داد: اگر خطاط خوبی می‌خواهیم باید دست‌ها را قوی کنیم و دست‌های قوی ابزار جدید می‌خواهند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: فناوری‌های جدیدتر، روحیه بهتر منجر به بازدهی بیشتر می‌شود.روابط انسانی مناسب‌تر، طرز صحبت بهتر، کیفیت ارتباط مدیران با ارباب رجوع در فضای فیزیکی و امکانات بهتر موجب استقلال معلمان و در نهایت بهره‌وری بیشتر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از عوامل ایجاد بازدهی بیشتر سلامت روان مدیران است و علاوه بر آن باید رفاه بیشتری برای کارکنان و دانش‌آموزان فراهم کنیم و در نهایت نیز محبت است که بهره‌وری را افزایش می‌دهد و این محبت باید توسط خانواده و مدرسه فراهم شود.

 


کد مطلب: 30473

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/30473/تعداد-دانش-آموزان-معلمان-چند-نفر

میگنا
  https://www.migna.ir