کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارتباط بین هذیان پارازیتوز و موادمخدر قابل ملاحظه است

21 ارديبهشت 1394 ساعت 9:57

ارتباط بین هذیان پارازیتوز و موادمخدر قابل ملاحظه است


دكتر منصور جواهری متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در حالی‌ که بسیاری از عارضه‌‌ها و بیماری‌های پوستی به دلیل اختلالات روانی بروز می‌کنند، اما هنوز افراد به این موضوع توجه کافی ندارند.

وی گفت: هذیان پارازیتوز از جمله اختلالات پوستی است که مبتلایان به آن به صورت غیرواقع بینانه‌ای عقیده دارند که به وسیله حشرات، کرم‌ها یا سایر ارگانیسم‌ها آلوده شده‌اند و درنتیجه احساس سوزن‌سوزن شدن، خارش، سوزش، یا گاز گرفتن توسط یک موجود ریز را در خود دارند.

جواهری با اشاره به ارتباط بین هذیان پارازیتوز و عوامل شغلی، محیطی و برخی از الگوهای رفتاری، تاکید کرد: ارتباط بین هذیان پارازیتوز که یک نوع اختلال پوستی است و اعتیاد به مواد مخدر قابل ملاحظه بوده و این ارتباط در بین افراد جوان نمود بیشتری دارد.

وی گفت: بین وضعیت‌ اقتصادی و اجتماعی پایین، همچنین سطح بهداشتی پایین و ابتلا به هذیان پارازیتوز نیز ارتباط وجود دارد. جواهری یاد آور شد: ارتباط بین هذیان پارازیتوز و سطح اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی و اعتیاد به مواد مخدر در بین افراد سالمند چندان قابل ملاحظه نیست و این نوع ارتباط‌ها در بین جوانان چشمگیر بوده و در میانسالان نیز ارتباط در حد متوسط و در واقع قابل توجه است.


کد مطلب: 30855

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/30855/ارتباط-بین-هذیان-پارازیتوز-موادمخدر-قابل-ملاحظه

میگنا
  https://www.migna.ir