کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارشی درباره کودکان و فضای مجازی؛

شیرجه‌ای کودکانه در فضاهای مجازی!

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 6 خرداد 1394 ساعت 9:12

کودکان و نوجوانان 80 درصد از وقت خود را به فضاهای مجازی اختصاص می‌دهند.


بی‌خبر و دلخوش به اینکه او سرگرم است و ما می‌توانیم به سراغ کارهای عقب مانده خود برویم، اما این تصور بازتاب و سرانجام جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

 
رفتارهای نامناسب و بدون برنامه‌ریزی والدین نسبت به کودکان و نوجوانان آینده‌ای نافرجام را به همراه دارد.
 
* فرزندان امروز ما محصول بی‌توجهی دیروز ما هستند!!!
 
تاکنون به این اندیشیده‌اید چرا کودکان دیروز ما اشخاصی‌اند که در گذشته تصور داشتن چنین فرزندانی در ذهنمان بار‌ها تداعی می‌شد و اما با رفتارهای پریشان خود آن را از ذهن خود پاک می‌کردیم و کابوسی بیش نمی‌دانستیم.
 
کودکان با دقت از رفتار والدین و اطرافیان خود نطق‌برداری و نکته‌برداری می‌کنند. مثلاً در هنگام کودکی فرزندانمان با وجود انجام رفتارهای ناشایست با خندیدن و یا تشویق‌های منفی، اشتباهات آن‌ها را تأیید می‌کنیم و کودکان و نوجوانان با تفکر اینکه اعمال و رفتارشان صحیح و درست است، آن را تکرار می‌کنند. این نوع رفتار‌ها اشتباهات والدین دیروز و امروز است.
 
* شیرجه‌ای کودکانه در فضاهای مجازی!
 
اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به میان آمدن شبکه‌های مجازی و اینترنت رفتار‌ها و اعمال اشتباه والدین نیز رنگ و شکل تازه‌ای به خود گرفته است. به طوری که والدین با تصور اینکه فرزندانشان مشغول شبکه‌های مجازی و اینترنتی هستند و آن‌ها می‌توانند کارهای روزانه خود را انجام دهند، از آسیب‌های اجتماعی تهدید کننده کودکان و فرزندانشان غافلند.
 
آسیب‌هایی که در قالب‌های مختلف شبکه‌های مجازی، اینترنت، بازی‌های رایانه‌ای، واتس آپ، وایبر، اینستاگرام، فیس بوک، انیمیشن‌ها، اسباب‌بازی و... کودکان و نسل آینده را تهدید می‌کنند.
 
* این غول بی‌شاخ و دم که آینده کودکان را به خطر می‌اندازد
 
این غول نامرئی که خطری بزرگ برای کودکان و نوجوانان و نسل آینده است چرا که آسیب‌های بسیاری از جمله عوامل تهدیدکننده تقویت حافظه و هوش کودکان و نوجوانان و نبود تحرک کافی و بروز آسیب‌های جسمانی آن‌ها را به همراه دارد.
 
این سهل‌انگاری‌ها و بی‌توجهی والدین سرانجامی نافرجام را برای نسل آینده به دنبال خواهد داشت. منشأ بسیاری از حوادث آسیب‌های اجتماعی، جرایم و سرانجام نافرجام جوانان امروز و شاید آینده رفتارهای نادرست والدین است.
 
سکوت کودکان و نوجوانان پای اینترنت و شبکه‌های مجازی را جدی بگیریم!!!
 
چرا که بیگانگان و غربیان بزرگ‌ترین سلاح و جنگ نرم را تهاجم فرهنگی و گسترش آسیب‌های ناشی از وجود رفتارهای پرخطر در شبکه‌های مجازی، اجتماعی و گسترش آسیب‌های اجتماعی و غرب‌زدگی میان جوانان، کودکان و نوجوانان و نسل آینده می‌دانند.
 
کودکی که تحرک ندارد و ساعت‌ها در فضاهای مجازی و اینترنت و ماهواره می‌نشینند و آینده‌ای نافرجام دارد. فرزندی که خود آن را پروردانده‌ایم در حالی که داشتن او را کابوسی بیش نمی‌دانستیم!
 
گزارش از آزاده کلهر
 
 


کد مطلب: 31170

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/31170/شیرجه-ای-کودکانه-فضاهای-مجازی

میگنا
  https://www.migna.ir