کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افرادی که دارای بیماری والگوس هستند، بخوانند

23 خرداد 1394 ساعت 12:16

متخصص ارتوپد گفت: هالوکس به معنای شست بوده و والگوس به معنی انحراف به سمت خارج است این بیماری زمینه‌ی خانوادگی دارد و کفش نامناسب از مهمترین علل ابتلا به این بیماری است.


محسنی متخصص ارتوپد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به بیماری والگوس اظهار کرد: هالوکس به معنای شست بوده و والگوس به معنای انحراف به سمت خارج است.
این بیماری ممکن است زمینه خانوادگی داشته باشد و پوشیدن کفش نامناسب مثل کفش هایی با پنجه‌های تنگ و باریک و کفش‌های پاشنه بلند از مهم ترین علل ایجاد این بیماری است.
وی افزود:کفش‌های تنگ و نامناسب عارضه‌هایی دیگر مثل انگشت چکشی و میخچه های هالوکس را ایجاد می‌کند، انحراف شست باعث می شود مفصلی که شست را به کف پا متصل می کند به طرف داخل برجسته شود و یک برآمدگی در سطح داخلی پنجه به وجود بیاید.
این متخصص ارتوپد تصریح کرد: گاهی فشارهای کفش باعث ایجاد رنگ قرمز روی این برجستگی ها می شود، هر چه این برجستگی ها بزرگ تر شوند، راه رفتن هم برای بیمار شکل می شود.
به تدریج انگشت شست یا به طرف انگشت دوم منحرف می‌شود و ممکن است که زیر آن هم برود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: شدید شدن انحراف شست باعث ایجاد مشکل در راه‌رفتن و همچنین ایجاد لنگش می‌شود.
این بیماری ممکن است در سن نوجوانی و در حدود سن 10 -15 سال در دختران به وجود بیاید در این سن توصیه به عمل جراحی نمی‌شود چون احتمال عدد زیاد است.


کد مطلب: 31458

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/31458/افرادی-دارای-بیماری-والگوس-هستند-بخوانند

میگنا
  https://www.migna.ir