کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان خبر داد

شناسایی 17 مساله اساسی جوانان

2 تير 1394 ساعت 8:35

رییس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان از انتشار شاخص‌های ساماندهی امور جوانان خبر داد.


رییس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان از انتشار شاخص‌های ساماندهی امور جوانان خبر داد.

 

محمدتقی حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به 17 مساله اساسی جوانان گفت: اشتغال و مهارت آموزی، اخلاق و تربیت، خانواده، جمعیت، اوقات فراغت، تربیت‌بدنی و ورزش، آموزش و پژوهش، فضای مجازی، ابتکار و خلاقیت از جمله این مسائل است.

 

وی گفت: شاخص‌هایی برای پایش عملکرد دستگاه‌های مسئول حوزه جوانان با محوریت 17 مساله و موضوع اساسی جوانان تدوین و منتشر شده و در آن یک هدف که شامل رشد و پیشرفت همه‌جانبه جوانان می‌شود را مدنظر قرار داده‌ایم.علاوه بر آن سه راهبرد اساسی نیز شامل هویت، توانمندسازی و توجه به مسایل رفاهی و اجتماعی جوانان و غنی‌سازی دوره جوانی توأم با نشاط و شادابی در نظر گرفته شده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: شاخص‌ها نقشه راهی فراروی برنامه‌ریزان برای تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و پایش عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه جوانان است. این شاخص‌ها به عنوان یکی از بندهای ماده 41 برنامه سوم توسعه از سوی مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان براساس منابع غنی، مطالعات انجام شده، نظریه‌های علمی و دیدگاه‌های صاحبنظران تدوین و در شورای عالی جوانان تصویب شده بود البته تدوین این شاخص‌ها 3 سال متوقف بود.

وی اضافه کرد: این تحقیق در راستای اجرای برنامه ساماندهی امور جوانان است و با توجه به مبنای قانونی سند چشم‌انداز، منشور تربیتی نسل جوان، برنامه ملی ساماندهی امور جوانان، قوانین برنامه‌های توسعه انجام شده است.

رییس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: وظایف دستگاه‌ها در حوزه جوانان مشخص شده است. دستگاه‌ها جزو ستاد ساماندهی امور جوانان هستند و در این ستاد کمیته راهبردی و هماهنگی بین دستگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

حسن‌زاده پایان گفت: کارگروه مشخصی شاخص‌های حوزه جوانان را در 17 حوزه سنجش و پایش می‌کند. وظیفه کمیته راهبردی تقسیم کار ملی، جذب منابع برای اجرای برنامه‌ها و کمک به تولید اطلاعات و آمار است. کارگروه تخصصی آمار و اطلاعات از عملکرد دستگاه‌ها در حوزه جوانان 6 ماه یک بار و سالانه گزارش تهیه می‌کند. با توجه به تقسیم وظایف بین دستگاه‌ها در حوزه جوانان، آن‌ها باید کارگروه تخصصی خود را تشکیل بدهند و نتایج تصمیماتشان را جهت بازنگری و اصلاح این طرح اعلام کنند.

 


کد مطلب: 31632

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/31632/شناسایی-17-مساله-اساسی-جوانان

میگنا
  https://www.migna.ir