کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرخوری و اضافه وزن در کارگاه مداخلات عصبی- شناختی

خبرگزاری ایرنا , 9 تير 1394 ساعت 18:21

هشتمین کارگاه مداخلات عصبی- شناختی در بیش خوری و اضافه وزن، ابتدای مردادماه امسال با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.


ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، انجمن علوم و فناوری های شناختی ایران با همکاری مرکز ملی مطالعات اعتیاد نسبت به برگزاری هشتمین کارگاه مداخلات عصبی- شناختی در بیش خوری و چاقی و اضافه وزن اقدام می کند.

این کارگاه در سه بخش مختلف تدارک یافته که در بخش نخست، معرفی اصول و پایه های نظری در چاقی و اضافه وزن بر اساس یافته های علوم اعصاب شناختی و مدارهای مغزی دخیل در بیش خوری معرفی خواهد شد.

دومین بخش این کارگاه، شامل اصول ارزیابی ابعاد شناختی و رفتاری بیش خوری و مهم ترین آزمون های مرتبط است که چگونگی اجرای آن ها و نحوه نمره گذاری ارائه می شود.

معرفی الگوی درمان ترکیبی مدیریت بیش خوری و چاقی (IPOM) عنوان سومین بخش این کارگاه آموزشی است.

اساس اجرای این مدل درمانی IPOM بر پایه آموزش قرار دارد و مهم ترین و مفید ترین مفاهیمی که ممکن است افراد دارای اضافه وزن از آن اطلاع نداشته باشند و یا اهمیت آن ها را ندانند، به طور مختصر و با زبانی ساده در قالب مباحث هر جلسه به صورت اصل های مهم در کاهش وزن ارائه خواهد شد.

مهار رفتارهای بیش خوری، کاهش وزن و ابقای کاهش وزن از دیگر بخش های این الگو به شمار می رود.

در این کارگاه آموزشی، دکتر حامد اختیاری مدیر کارگروه آموزش و پژوهش ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی درباره زیرساخت های عصبی بیش خوری : از ولع تا خوردن و ساختار درمان سخنرانی می کند و محسن کچویی، سپیده بخت، آسیه رضایی، زهره انوشه و پدیده ناصری دیگر سخنرانان این کارگاه خواهند بود.

هشتمین کارگاه مداخلات عصبی- شناختی در بیش خوری و چاقی و اضافه وزن روزهای یکم و دوم مردادماه در مرکز ملی مطالعات اعتیاد برگزار می شود.


 

 


کد مطلب: 31795

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/31795/پرخوری-اضافه-وزن-کارگاه-مداخلات-عصبی-شناختی

میگنا
  https://www.migna.ir