کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمبود معلم در مقطع ابتدايي و 25 درصد اضافي در متوسطه

22 مرداد 1394 ساعت 11:19

وزير آموزش و پرورش با اعلام اينکه 25 درصد نيروي انساني دوره متوسطه تحصيلي نظام آموزش و پرورش کشور اضافه هستند، گفت: اين در حالي است که در دوره ابتدايي با کمبود نيرو مواجه هستيم.


به گزارش ايرنا علي اصغر فاني روز چهارشنبه در افتتاحيه گردهمايي دو روزه شوراي معاونان و مديران کل آموزش و پرورش سراسر کشور در تبريز اعلام کرد : درصدد استفاده از دبيران متوسطه دو در دوره متوسطه يک يا دوره ابتدايي هستيم .وي مهر 94 را حساس ترين مهرماه پس از انقلاب اسلامي عنوان کرد و با اشاره به اينکه 38 هزار معلم در سال جاري بازنشسته مي شوند ، گفت : اين در حالي است که يک نيروي جديد هم به نظام آموزش و پرورش کشور اضافه نمي شود .

 

فاني با بيان اينکه نخستين دانشجويان پرديس هاي دانشگاهي فرهنگيان از مهر 95 وارد سيستم آموزشي مي شوند ، اظهار کرد: با پيش بيني ترم هاي تابستاني براي اين دانشجويان در تابستان امسال و سال آينده اين موضوع محقق مي شود .

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه واحدهاي مسکن مهر بدون پيش بيني مدرسه و فضاي آموزشي براي دانش آموزان احداث شده اند ، گفت : تنها براي دو شهر جديد پرند و پرديس در تهران نيازمند 250 مدرسه هستيم .

وزير آموزش و پرورش در عين حال گفت : با هماهنگي هاي لازم مشکلي براي شروع سال تحصيلي جديد از نظر نيروي انساني و فضاي آموزشي وجود ندارد .

وي با اشاره به اينکه چاپ 130 ميليون جلد کتاب درسي از 14 ماه قبل شروع شده است، اظهار کرد : در اين خصوص هم مشکلي نخواهيم داشت .

وزير آموزش و پرورش همچنين با بيان اينکه حق الزحمه دريافتي 970 هزار فرهنگي کشور متناسب با تلاش آنها نيست ، از صدور احکام جديد حقوق معلمان بر اساس طرح رتبه بندي از اول مهر سال جاري خبر داد.

وي اعلام کرد : علاوه بر بودجه سالانه، 25 هزار ميليارد ريال براي اجراي طرح رتبه بندي معلمان در سال جاري و 35 هزار ميليارد ريال براي سال آينده در نظر گرفته شده است .فاني با بيان اينکه لازمه توسعه، توجه به آموزش است، خاطرنشان کرد : در اواخر دولت هشتم ، سهم آموزش و پرورش بيش از 15 درصد از بودجه کشور بود و در دولت هاي نهم و دهم به 9.1 درصد کاهش يافت .وي با اشاره به افزايش 2.1 درصدي سهم آموزش و پرورش در بودجه عمومي کشور در دو سال گذشته ، گفت : در حال حاضر اين سهم به 11.2 درصد رسيده است . وي با بيان اينکه در برنامه هاي توسعه گذشته بدون تعيين منبع اعتباري براي آموزش و پرورش تکليف تعريف شده است ، افزود : با منابع محدود نمي توان تحول آفريني کرد.

فاني با بيان اينکه کليد سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در برنامه ششم زده مي شود، تعريف منابع اعتباري پايدار براي اجراي اين نقشه راه را ضروري دانست.

وي با اشاره به اينکه دولت يازدهم بيشترين همکاري را با آموزش و پرورش داشته است از مشارکت هاي استاني به خصوص مشارکت استاندار آذربايجان شرقي و شهردار تبريز با فعاليت هاي آموزش و پرورش اين استان تقدير کرد .

اين گردهمايي دو روزه به منظور شناسايي نيازها و ايجاد هماهنگي بيشتر براي شروع سال تحصيلي جديد برگزارشد.

شرکت در نشست ياوران نماز و افتتاحيه المپياد ورزشي دانش آموزان کشور در تبريز از برنامه هاي وزير در اين سفر سه روزه است .

مهم ترين نکات

فاني: يک چهارم نيروي انساني دوره متوسطه اضافه است

واحدهاي مسکن مهر بدون پيش بيني مدرسه احداث شده اند

تنها براي دو شهر جديد پرند و پرديس در تهران نيازمند 250 مدرسه هستيم

فاني: حق الزحمه دريافتي 970 هزار فرهنگي متناسب با تلاش آنها نيست

 

 

 


کد مطلب: 32516

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32516/کمبود-معلم-مقطع-ابتدايي-25-درصد-اضافي-متوسطه

میگنا
  https://www.migna.ir