کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محققان اروپایی:مذهب باعث شادی وآرامش انسان می شود

25 مرداد 1394 ساعت 10:57

یک رسانه آمریکایی گزارش داد: نتیجه مطالعات محققان نشان می دهد، اعتقادات دینی و شرکت در مراسم مذهبی، بیش از هر فعالیت دیگری باعث شادی و آرامش روانی در انسان ها می شود.


به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، مطالعات گروهی از محققان دانشگاه اقتصاد لندن و دانشگاه پزشکی ارازماس، بعنوان بزرگترین و شاخص ترین دانشگاه پزشکی در اروپا بر نمونه مطالعاتی شامل بیش از 9 هزار میانسال، نشان می دهد اعتقادات مذهبی و شرکت در مراسم مذهبی در عبادتگاه ها بیش از هر فعالیت دیگری موجب آرامش روانی و شادی مردم می گردد.
نتیجه این تحقیقات نشان می دهد، رفتن به اماکن مذهبی اعم از مساجد ، کنیسه ، و کلیسا به عنوان تنها فعالیت این نمونه مطالعاتی، بیشترین و بارزترین تاثیرات را بر آرامش و شادی بر مردم را داشته است.
طبق این تحقیقات رفتن به عبادتگاه های مذهبی و حضور در مراسم دینی، حتی بیش از ورزش و فعالیت های داوطلبانه در امور انسان دوستانه که پیش از این استنباط می شد بیشترین نقش را در شادی و آرامش روانی انسان ها داشته باشد، موجب پیدایش آرامش و نشاط است.
 دکتر مانی آلوارز میهمان این برنامه اذعان داشت، من به عنوان فردی مذهبی معتقدم، مشکلات این زمانه باعث شده نا آرامی های روحی و بیماری های روانی دامنگیر تمام انسان های این عصر باشد. وی تصریح کرد شرکت در مراسم مذهبی، باعث تعادل جسم و روان می گردد و رویکرد دینی و باورهای مختلف، بعنوان کار آمدترین و همچنین ارزان ترین روش روان درمانی می تواند در درمان این مشکلات کارساز باشد و من همواره این راهکار را در کنار مراحل درمان به بیماران خود پیشنهاد می کنم.
وی اضافه کرد، شواهد نشان می دهد، تاثیرات عبادت باعث متناسب شدن فشار خون می‌شود و این آرامش جسمی و روحی حاصل از عبادت، همچون از طریق انجام دادن ورزش به نوعی حاصل می‌شود ولی تاثیر پر‌رنگ‌تر در فعالیت های مذهبی، دور شدن ترس از ذهن انسان‌ها و امید به آینده می‌باشد . به گفته این رسانه، نتیجه تحقیقات انجام شده نشان داده است، شرکت در فعالیت‌های سیاسی و حزبی، در دراز مدت به عنوان بیشترین عامل در کم شدن شادی در انسان‌ها شناخته شده است.


کد مطلب: 32561

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32561/محققان-اروپایی-مذهب-باعث-شادی-وآرامش-انسان-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir