کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاربرد بلوک های عصبی در درمان سردردهای شدید

27 مرداد 1394 ساعت 14:58

رییس انجمن علمی سردرد ایران در مورد استفاده از بلوک های عصبی به عنوان یکی از روش های درمان سردرد گفت: بلوک های عصبی چندسالی است که وارد حوزه درمان شده است اما فقط در موارد خاصی مانند درمان سردردهای شدید به کار می رود.


به گزارش ایرنا از انجمن سردرد ایران، دکتر منصوره تقاء با بیان اینکه بلوک‌‎های عصبی ممکن است در مواردی مانند سردردهای با منشا مشکلات گردن نیز موثر باشند، افزود: بر این اساس در مجاورت برخی از عصب‌ها که به دلیل سردردهای مکرر تحریک شده‌اند، ماده بی‌حسی و گاهی همراه با کورتیکو استروییدها استفاده می‌شود.
وی افزود: مصرف بی رویه قرص های تسکین دهنده سردرد نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است اما هنوز آمار بالایی دارد.
رییس انجمن علمی سردرد گفت: افراد باید به سردردهایی که برای آنان تازگی دارد و در گذشته با آن مواجه نشده بودند، توجه کنند و برای مشخص شدن علت آن به پزشک مراجعه کنند.
تقاء، با اعلام برگزاری چهارمین کنگره بین المللی سردرد ایران از 25 تا 27 شهریورماه در هتل المپیک تهران با هدف ارتقای سطح دانش متخصصان این رشته اظهار کرد: به روز رسانی دانش پزشکان و متخصصان در مورد سردرد، به آنها در تشخیص و درمان بیماران کمک می‌کند.
وی افزود: همچنین در راستای افزایش سطح دانش متخصصان این رشته، عضویت انجمن سردرد ایران را در انجمن جهانی سردرد و انجمن اروپایی سردرد فراهم کرده‌ایم و امیدواریم به این طریق بتوانیم گام‌های بلندتری در راستای ارتقای دانش سردرد پزشکان این حوزه برداریم.
رییس انجمن سردرد گفت: در این کنگره صاحب نظرانی همچون رییس سابق انجمن جهانی سردرد و مهمانانی از کشورهای آمریکا، انگلیس و ترکیه شرکت می کنند و 16 نفر از صاحب نظران داخلی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
تقاء افزود: کارگاه های آموزشی نیز به منظور ارایه تازه‌ترین دستاوردها در حوزه درمان سردرد در این کنگره ارایه می‌شود.


کد مطلب: 32608

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32608/کاربرد-بلوک-های-عصبی-درمان-سردردهای-شدید

میگنا
  https://www.migna.ir