کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ویروس ها عامل اصلی تب بدون نشانه هستند

17 شهريور 1394 ساعت 11:13

بیشترین عامل ابتلا به تب بدون نشانه های موضعی ویروسها هستند كه درگیری آنها در فصول مختلف سال متفاوتند .


دكتر اسماعیل صادقی فوق تخصص عفونی كودكان در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان گفت : تب بدون نشانه های موضعی به تبی اطلاق می شود كه درجه حرارت بدن 38.4 درجه سانتی گراد تایید و به مدت 10روز یا كمتر به طول انجامد كه در این نوع بیماری حال عمومی فرد خوب و از نظر تغذیه بدون هیچ مشكلی است.

وی بیان داشت : فرد مبتلا به این تب در معاینه فیزیكی نشانه ای كه توضیح دهنده تب باشد نداشته و آزمایش ادرار نیز منفی است.

این متخصص كودكان ادامه داد : بیشترین عامل ابتلا به تب بدون نشانه های موضعی ویروسها هستند كه درگیری آنها در فصول مختلف سال متفاوتند .

وی فصول شایع ایجاد این بیماری را بهار و تابستان خواند و گفت : در مواردی برخی از باكتری ها نیز عامل ایجاد این بیماری هستند . وی تصریح كرد : تب بدون نشانه بیماری است كه خود به خود محدود شده و با طی كردن دوره بهبود می یابد.

صادقی اظهار داشت : علتهای ویروسی این بیماری نیازی به درمان نداشته و با تب بر درجه حرارت بدن بیمار كاهش می یابد ولی در صورتی كه مشخص شود عاملی به جز ویروس دارد باید نوع درمان معین شود .

این فوق تخصص عفونی كودكان یادآور شد : این بیماری شیوع بالایی ندارد و 4.5درصد كودكانی كه به علت تب به پزشك مراجعه می كنند به تب بدون نشانه های موضعی مبتلا هستند .

وی ادامه داد : تب بدون نشانه های موضعی به عنوان تشخیص اولیه پزشك را از افتادن در دام تشخیص های اختصاصی و انجام تست های غیر ضروری بر حذر داشته و دست وی را در ارزیابی درست باز می گذارد .


کد مطلب: 32942

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32942/ویروس-عامل-اصلی-تب-بدون-نشانه-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir