کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدارک کدرشته‌های غیرمجاز دانشگاه آزاد در صورت تأیید وزارت علوم معتبر است

25 مهر 1394 ساعت 15:25

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره اعتبار مدرک دانش‌آموختگی دانشجویان کدرشته‌های غیرمجاز دانشگاه آزاد گفت: دفتر گسترش آموزش عالی در وزارت علوم در حال بررسی این کدرشته‌هاست و در صورت تأیید، مدرک آنان معتبر است.


منصور کبگانیان عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با فارس پیرامون کدرشته‌های غیرمجاز دانشگاه آزاد، گفت: پس از توسعه رشته‌ها در دانشگاه آزاد بخصوص در مقطع تحصیلات تکمیلی، برخی کدرشته‌ها در دانشگاه آزاد شرایط لازم را داشتند و مجوزهای مربوط را کسب کردند ولی برخی از این کدرشته‌ها که شرایط لازم را نداشتند غیرمجاز اعلام شدند و بر اساس نظر شورایعالی انقلاب فرهنگی بررسی این کدرشته‌ها به دفتر گسترش آموزش عالی سپرده شد.

وی افزود: شورایعالی انقلاب فرهنگی برای افزایش کیفیت، مصوباتی داشته است و حتی کمیته مشترکی بین وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تشکیل شد که بر این اساس کدرشته‌های فاقد مجوز باید در مرحله قانونی قرار گیرند.

کبگانیان اظهار داشت: ادامه فعالیت این کدرشته‌ها بدون مجوز امکان پذیر نیست و بر این اساس دانشگاه آزاد باید طبق نظر دفتر گسترش آموزش عالی مجوز لازم را دریافت کنند تا مدرک فارغ‌التحصیلان معتبر باشد، البته این مراحل در دست اقدام است.


کد مطلب: 33502

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/33502/مدارک-کدرشته-های-غیرمجاز-دانشگاه-آزاد-صورت-تأیید-وزارت-علوم-معتبر

میگنا
  https://www.migna.ir