کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناسان روانشناسی خدمات رایگان به مازندرانی ها ارائه می کنند

3 آبان 1394 ساعت 12:43

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آغاز طرح ارائه خدمات رایگان مشاوره تغذیه و روانشناسی دراستان خبرداد و گفت: 24 کارشناس تغذیه و 44 کارشناس روانشناسی بالینی این خدمات را به مردم مناطق شهری مازندران ارائه می کنند .


نادر آهنگر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود :پس از اعلام فراخوان وآمادگی تعدادی از کارشناسان تغذیه و روانشناسی ، پس ازطی کردن مراحل آزمون کتبی و دیگر مراحل اداری بصورت خرید خدمت جذب برای اجرای این طرح شدند .

وی با اشاره به اینکه هر یک کارشناس تغذیه و یک روانشناس جمعیت 30 تا 50 هزار نفری را زیر پوشش خواهند داشت ، ادامه داد : با توجه به تعداد کم کارشناسان تغذیه ، در فراخوان دیگر نسبت به جذب کارشناسان بیشتر در این حوزه اقدام خواهد شد .

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: این افراد با استقرار در 44 مرکز جامع سلامت شهرهای مازندران افراد نیازمند مشاوره های تغذیه ای و روانشناسی که از سوی پزشک و دستیار پزشک ارجاع داده می شوند ، خدماتدهی می کنند . وی ارﺗﻘﺎی ﺳﻄﺢ ﺳﻼﻣﺖ و آﮔﺎهي ﮔﺮوههﺎی هدف، اراﺋﻪ ﻣﺸﺎوره های راﯾﮕﺎن روانپزﺷﮑﯽ، ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی، درﻣﺎن و ﮐﺎهﺶ آﺳﯿﺐهای ﺳﻮء ﻣﺼﺮف ﻣﻮاد و اﻟﮑﻞ،ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی، ﺗﺸﺨﯿﺺ و درﻣﺎن اﺧﺘﻼﻻت رواﻧﯽ و رﻓﺘﺎری ، مهارت های زﻧﺪﮔﯽ و ﻓﺮزﻧﺪﭘﺮوری را از جمله خدماتی برشمرد که کارشناسان روانشناسی دراین طرح به افراد ارائه خواهند کرد .

آهنگر ادامه داد: دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺮدم ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺎت آﻣﻮزﺷﯽ وپیشگیرانه ﺗﻐﺬﯾﻪ،اﻓﺰاﯾﺶ برخورداری ﻣﺮدم از ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺸﺎوران ﺗﻐﺬﯾﻪ و ﮔﺴﺘﺮش ﺧﺪﻣﺎت ﺗﻐﺬﯾﻪای ﺑﺮای پیشگیری از بیماری های مزمن را از دستاوردهای حضور کارشناسان تغذیه در مراکز جامع سلامت مازندران است .

وی گفت:پیش از اجرای طرح خدمات رایگان مشاوره تغذیه و روانشناسی در مازندران تنها یک کارشناس تغذیه و روانشناس در مراکز بهداشت و درمان شهرستان های مازندران بصورت ستادی حضور داشتند که مبادرت به انجام کارهای آموزشی می کردند .

به گفته معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اجرای این طرح بستر برای حضور کارشناسان تغذیه و روانشناس بصورت محیطی در جامعه فراهم شد. ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺸﺎوره و ﻣﺮاﻗﺒﺖ روانﺷﻨﺎﺧﺘﯽ و ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺸﺎوره و ﻣﺮاﻗﺒﺖ از ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻪﻋﻨﻮان یکی از 11 ﺑﺴﺘﻪ ﺧﺪﻣﺖ ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽﺷﺪه در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺗﺤﻮل ﺳﻼﻣﺖ است . طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد که در چارچوب آن بسته های مختلف درمانی به قشرها و مناطق مختلف ارائه می شود.


کد مطلب: 33628

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/33628/کارشناسان-روانشناسی-خدمات-رایگان-مازندرانی-ارائه-می-کنند

میگنا
  https://www.migna.ir