کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک روانپزشک:

محیط کار پراسترس، نقش فرد را در خانواده تحت‌الشعاع قرار می‌دهد

خبرگزاری ایسنا , 21 آبان 1394 ساعت 10:35

یک روانپزشک تاکید کرد: فردی که در محیط پر استرس کار می‌کند، نمی‌تواند در خانواده‌اش وظایف خود را به خوبی انجام دهد.


دکتر مصطفی فرحبخش در همایش آموزشی و توجیهی کمپین پیشگیری از استرس و افسردگی اظهار کرد: تاثیر محل کار بانشاط، در خانواده و رفتارهای فرد به عینه دیده می‌شود.

وی گفت: استفاده از القاب عقب مانده ذهنی و بیمار روانی برای اشخاصی که اختلالات روانی دارند، منجر به رنجش خاطر آنان می‌شود. وی افزود: این وظیفه همه ماست که با ایجاد فرهنگ درست در جامعه باعث شویم کسانی که اختلالات روانی دارند از بازگو کردن و درمان مشکلشان خجالت نکشند.

وی با بیان اینکه جسم و روان سالم و به دور بودن فرد از مشکلات اجتماعی ویژگی‌های فرد سالم است، خاطرنشان کرد: فرد سالم از نظر روانی می‌تواند پتانسیل‌های خود را نشان دهد، بهره‌وری بالا داشته باشد، استرس‌ها را مدیریت کند، ارتباط خوبی با دیگران برقرار کرده و اختلاف سلایق را درک کند.

فرحبخش در خصوص نوع رفتار کارکنان تمامی دستگاه‌ها با آن دسته از همکارانشان که مشکلات روانی دارند، گفت: نباید به این افراد برچسب روانی بودن زد، ضروری است، متناسب با توانشان به آنان کار محول شود، فضای صمیمی در محل کار ایجاد شود، قدردانی از تلاش این افراد و ... بخشی از باید و نبایدهایی است که همکاران افرادی که مشکل روانی دارند، باید رعایت کنند.

این روانپزشک تاکید کرد: ضروری است مدیران فضای صمیمی در اداره ایجاد کنند که کارمندان همواره حافظ اهداف و ایده‌های مدیرشان باشد؛ چرا که قدرتی که با یک کاغذ به وجود آمده است با یک کاغذ هم از بین می‌رود.


کد مطلب: 33909

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/33909/محیط-کار-پراسترس-نقش-فرد-خانواده-تحت-الشعاع-قرار-می-دهد

میگنا
  https://www.migna.ir