کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختلالات رفتاری مهمترین دستاورد کودک آزاری

خبرگزاری ایسنا , 26 آبان 1394 ساعت 9:47

‌عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، اختلالات رفتاری را مهمترین دستاورد کودک آزاری دانست.


"کتایون رازجویان" در سمینار " کودک سالم، خانواده سالم " در دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: کودکانی که مورد بدرفتاری جسمی قرار گرفته‌اند ممکن است، دچار مشکلات متعددی از قبیل مشکلات جسمی، اختلالات روانی، مشکلات مربوط به اعتماد به نفس، مشکلات تکاملی، تحصیلی و رفتاری شامل رفتارهای عدم تطابق اجتماعی و مشکلات مربوط به عواطف و تبادلات شوند‌.

این فوق تخصص اختلالات روانپزشکی کودکان در خصوص شناسایی، تشخیص و درمان کودک آزاری گفت: کودک‌آزاری از جمله آسیب‌های اجتماعی است که به دلیل گستردگی عوامل ایجادکننده و تاثیرات عمیقی که این عوامل بر رشد و شخصیت کودک، خانواده و اجتماع می‌گذارد، امروزه به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در مسائل اجتماعی کشورهای مختلف جهان مطرح است.

وی گفت: در واقع کودک‌آزاری به هر نوع بدرفتاری و غفلت از کودکان اطلاق می‌شود که منجر به ضربه عمدی به آنان شده ولی از نظر عقلی نتوان توضیحی برای آن ارائه داد. دکتر رازجویان اظهار کرد: سوءرفتار عاطفی با کودکان شامل بدرفتاری و غفلت از کودکان است که اثرات بسیار منفی بر روی عزت نفس و تصویر ذهنی کودک دارد و موجب نتایج بسیار مخربی در سراسر زندگی فرد می‌شود.
وی تصریح کرد: کودکان بیش از دیگران نیاز به محیطی امن برای رشد و شکوفایی دارند و باید در شرایط بحرانی در شمار نخستین کسانی باشند که از حمایت و امداد برخوردار شوند.


کد مطلب: 34015

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34015/اختلالات-رفتاری-مهمترین-دستاورد-کودک-آزاری

میگنا
  https://www.migna.ir