کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محیط کار هم موجب استرس در افراد می‌شود

23 آذر 1394 ساعت 10:42

اگر کاری که افراد در حال انجام هستند، رضایت بخش نباشد سبب استرس در افراد می شود .


کردمیرزا روان‌شناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: افراد مضطرب معمولاً در کارهایشان عجول بوده و از این که توانایی انجام چند کار را دارند، احساس لذت و رضایت سختی کرده و این گونه افراد به کار کردن علاقه بسیار داشته و به طور اتفاقی به کارهای پر استرس مشغول هستند.

وی بیان کرد: بعضی از افراد به علت پذیرش کارهای بزرگ و سخت خود را دچار استرس شدید کرده و میزان این اضطراب بسته به گرایش شخصیتی افراد و اجتماعی بودن آن رابطه مستقیمی دارد، به طوری که اگر افراد افسرده بوده و از علائمی چون اضطراب و دلشوره و نگرانی رنج می‌برند دچار استرس شدید می‌شوند.

این روان‌شناس ابراز داشت: هنگامی که علائم رفتاری چون تندخویی، افسردگی، حواس پرتی، عدم تمرکز و پرخوابی در افراد زیاد شود، باعث می شود که نوعی اعتیاد به استرس در فرد ایجاد شود و این استرس به امری عادی در بدن فرد تبدیل می‌شود که گاهی اوقات نبودن این استرس در کارهای روزمره‌اش خود سبب اضطراب می‌شود.
کرد میرزا در پایان گفت : تعدادی از افراد جامعه که دارای استرس زیادی هستند علت اصلی‌اش مسائل ژنتیک است و همین امر سبب ابتلا افراد به استرس به مرور زمان شده به طوری که این اضطراب همراه با عوامل محیطی و حتی خانوادگی سبب دوستی بیشتر افراد با استرس و نگرانی می‌شود.


کد مطلب: 34536

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34536/محیط-کار-هم-موجب-استرس-افراد-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir