کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعطای ویزاکارت به اساتید و افزایش وام اعضای هیأت علمی

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 3 دی 1394 ساعت 8:25

معاون اداری مالی وزارت علوم از نهایی شدن اعطای کارت اعتباری خرید محصولات داخلی و ویزا کارت جهت استفاده اعضای هیات علمی در کنفرانس بین المللی خبر داد.


محمد حسین امید در اولین نشست شورای دبیران مناطق ۹گانه امور رفاهی اعضای هیات علمی کشور گفت: برنامه وزارت علوم افزایش مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در برخي امور است.
 
وی اظهار داشت: در راستای تقویت تعامل دو طرفه میان مدیران دانشگاه‌ها و مدیران وزارت علوم، دانشگاه‌های کشور در ۹ منطقه دسته بندی شدند .
 
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم  افزود: در ستاد وزارت علوم و دانشگاهها معاونت ها ی آموزشی، پژوهشی، اداری مالی، روابط عمومی و فرهنگی مناطق ۹ گانه خود را شکل داده و حوزه فعالیت آنها مشخص شده است.
 
وی افزود: در سال آینده، شورای مناطق روسای دانشگاه‌ها در مناطق ۹ گانه تشکیل خواهد شد و معاونت‌های  آموزشی، پژوهشی، اداری مالی و فرهنگی دانشگاه‌های کشورذیل این شورا قرار خواهند گرفت و آخرین اقدام در این حوزه، تشکیل شورای مرکزی دانشگاه‌های کشور با ترکیب و عضویت وزیر علوم، معاونان وزیر و روسای مناطق ۹گانه است.
 
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: ماموریت شورای مرکزی دانشگاه‌های کشور ، ایجاد هماهنگی بین هیات های امنای دانشگاه‌ها و سیاست گذاری کلان است و نقش دانشگاهها را در تصمیم گیری‌های ستاد وزارت علوم بیشتر می کند.
 
وی افزود: کارکرد شورای مناطق ۹ گانه در حوزه های مختلف از حد مشورت فراتر رفته و تعیین کننده شده است برای مثال در حوزه عمرانی، کمک های مالی وزارت علوم بر اساس نظرات شورای مناطق عمرانی بین طرح های عمرانی دانشگاهها توزیع می شود و در زمینه فناوری اطلاعات و بودجه هم همین فرآیند جاری است.
 
امید گفت: در ساختار اداری دانشگاهها و مراکز آموزش عالی بخش رفاهی به صورت رسمی وجود ندارد و شورای سیاست گذاری امور رفاهی اعضای هیات علمی توسط مشاوران رفاهی روسای دانشگاه‌ها شکل گرفته است.
 
وی افزایش وام اعضای هیات علمی از ۳۰میلیون تومان به ۱۰۰میلیون تومان و تسری این وام به اعضای هیات علمی پیمانی و کاهش وثیقه برای دریافت وام را از جمله اقدام های وزارت علوم در خصوص امور رفاهی اعضای هیات علمی در یک سال اخیر نام برد.
 
 امید افزود: همچنین اعطای کارت اعتباری خرید محصولات داخلی و ویزا کارت جهت استفاده  اعضای هیات علمی در کنفرانس بین المللی نیز در حال نهایی شدن است.
 
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: در موضوع مسکن اعضای هیات علمی نیز طرح ایجاد شهرک های دانشگاهی در حال پیگیری است تا در قالب آن، زمین هایی توسط دولت در اختیار وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی  قرار بگیرد  و ما بتوانیم توسط تعاونی ها در آن مسکن احداث کنیم.
 
وی گفت:  شورای سیاستگذاری امور رفاهی اعضای هیات علمی می تواند در پیشبرد مسائل رفاهی اعضای هیات علمی بسیار موثر باشد و  در این راستا لازم است  تعامل و  همکاری با مسئولان استانی  تقویت شود.


کد مطلب: 34752

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34752/اعطای-ویزاکارت-اساتید-افزایش-وام-اعضای-هیأت-علمی

میگنا
  https://www.migna.ir