کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد

راه اندازی مجهزترین مرکز علوم اعصاب شناختی کشور در کرمان

3 بهمن 1394 ساعت 12:00

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام این که مجهزترین مرکز علوم اعصاب شناختی کشور در کرمان راه‌اندازی می‌شود گفت: پست کامل جراحی حیوان هم که یکی از مجهزترین مراکز علوم اعصاب شناختی کشور است 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


 

دکتر عباس پرداختی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی کرمان دارای مجموعه آزمایشگاهی است که 10 زیرمجموعه ازجمله میکروسکوپ الکترونی، کشت سلولی، مطالعات بیماریهای پیش رونده عصبی مانند پارکینسون، اختلالات محیطی، عصبی و... در این مرکز انجام می‌شود.

 

وی گفت: بخشی از تجهیزات این مرکز توسط موسسه ریکن ژاپن تامین شده است و با دانشگاه‌هایی از کشورهای استرالیا، ژاپن و برزیل نیز در همین راستا تفاهم نامه‌هایی منعقد شده است.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: در مرکز علوم اعصاب شناختی 10 میمون ماکاک و جونده هایی مانند موش، خرگوش و موش صحرایی نگهداری می‌شوند که همه موارد مرتبط با سیستم اعصاب مرکزی از جمله علوم رفتاری، بیماریهایی نظیر آلزایمر، سرطانهای مغز و کاشت ایمپلنتهای مغزی روی آنها انجام می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: قرار است پست کامل جراحی حیوان هم در این مرکز راه اندازی شود که تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که یکی از مجهزترین مراکز علوم اعصاب شناختی در کشور خواهد بود.

 


کد مطلب: 35360

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35360/راه-اندازی-مجهزترین-مرکز-علوم-اعصاب-شناختی-کشور-کرمان

میگنا
  https://www.migna.ir