کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصویب 18 اقدام ملی مطابق با سند راهبردی نخبگان

3 بهمن 1394 ساعت 22:39

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان از تصویب و تدوین 18 اقدام ملی مطابق با سیاست‌های اجرایی و سند راهبردی نخبگان خبر داد.


آریا الستی معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون سیاست‌های اجرایی برای 18 اقدام ملی به تصویب رسیده است و برخی از آن‌ها در حال اجرا است، که در این خصوص موفقیت‌هایی به دست آمده است و در برخی دیگر نیاز به تعامل و همکاری بیشتر بین دستگاه‌ها را دارد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال طرح شهاب با همکاری و تعامل وزارت آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شود که البته برای اجرای آن در سطح ملی باید برخی مسائل نظیر تأمین هزینه‌ها و بودجه‌ها را در نظر داشته باشیم.

الستی عنوان کرد: در این ستاد 5 کمیسیون شناسایی و هدایت اجتماعاتی نخبگان، توانمندسازی اجتماعات نخبگان، زمینه‌سازی برای اثرگذاری برای افراد و گروه‌های نخبه در جامعه ارتقا نظام سیاست‌گذاری و مدیریت امور نخبگان و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی پژوهشی تشکیل شده است.

وی تأکید کرد: این بنیاد برای اجرایی‌سازی سند راهبردی نخبگان نیاز به اصلاح ساختار دارد و در اولین اقدام خود با راه‌اندازی این سند در بنیاد ملی نخبگان ساز و کار فراهم شده است.

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: شاخص‌های ارزیابی در خصوص تعامل و همکاری با نهادها و دستگاه‌ها در بنیاد ملی نخبگان تعیین می‌شود و در نهایت هر اقدام برای اجرایی شدن به نهاد مربوطه ابلاغ می‌شود، این در حالی است که ارزشیابی نهایی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می‌گیرد.


کد مطلب: 35372

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35372/تصویب-18-اقدام-ملی-مطابق-سند-راهبردی-نخبگان

میگنا
  https://www.migna.ir