کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون عمليات ناجا اهداف برگزاري اولين همايش ملي پليس ، مشاوره و روان شناسي را تشريح كرد

پايگاه خبري پليس , 7 بهمن 1394 ساعت 10:55

معاون عمليات ناجا با تشريح اهداف اولين همايش ملي پليس، مشاوره و روان شناسي از رويکرد علمي پليس براي حفظ و ارتقاء امنيت خبر داد.


" سردار بتـــولي" در اولين همايش ملي پليس ، مشاوره و روانشناسي گفت: فرآيند رشد و توسعه بومي و تدريجي جوامع غربي همواره با تنش ها و عوارضي براي نظام فردي ، اجتماعي و خانواده همراه بوده است.
وي افزود: انديشمندان از اين چالش با عناوين لزوم خروج از بحران و توجه به معنويات گرايي ياد کرده اند. معاون عمليات ناجا ادامه داد: بررسي ها مويد آن است که الگوي رشد و توسعه غربي بدون توجه به ارزش ها و باورهاي بومي در جوامع در حال توسعه، ساختار فرهنگ و سنت را بر هم زده است.

سردار بتولي با بيان اينکه حاشيه نشيني ، تغيير بافت هاي جمعيتي، رشد و توسعه علمي و ... مشکلات روحي، رواني و پيامدهاي مخربي به دنبال داشته است، گفت: بروز و ظهور پديده هاي نو و آسيب هاي اجتماعي شيوه مقابله با جرايم را از سنتي به نوين تغيير داده است.

اين مقام ارشد انتظامي تأکيد کرد: تغيير الگوها ، فعال شدن شکاف هاي جنسي و گسترش جرايم، حساسيت هايي را فراهم کرده است که پليس با روش ها و الگوهاي سنتي نمي تواند با اين شرايط جديد مواجه شود.

سردار بتولي تأکيد کرد : نيروي انتظامي با تغيير رويکرد خود به جامعه محوري، نگاه علمي را به عنوان جهت گيري براي حفظ و ارتقاء امنيت انتخاب کرده است که در اين راستا توجه ويژه اي به تحقيقات علمي و توسعه فناوري دارد.

معاون عمليات ناجا با اشاره به اينکه نيروي انتظامي از سال 77 با تشکيل مراکز مشاوره در مراکز استان ها و پليس، گام هاي جدي در اين حوزه برداشته است، افزود: نيروي انتظامي با تقويت نگاه علمي ، استفاده از آخرين دستاوردهاي علمي در حوزه روان شناسي و ديگر حوزه ها به توسعه اين مراکز اقدام کرده است.

وي اضافه کرد: تعامل پليس با جامعه روان شناسي مي تواند براي جامعه ، پليس و مجموعه روان شناسي کارساز و کارگشا باشد.
معاون عمليات ناجا در تشريح اهداف برگزاري اين همايش يادآور شد: تبيين و ترويج ادبيات نظري و مفهوم روان شناسي پليس از طريق مطالعات علمي و تجربي با حضور متخصصان و صاحب نظران و همچنين شناخت و تبيين کارکردهاي علم روان شناسي در مأموريت هاي درون و برون سازماني از اهداف اين نشست و همايش است.

اين مقام ارشد انتظامي شناخت ظرفيت هاي علمي و عملي موجود در اين حوزه را در راستاي پيشبرد اهداف پليس موثر دانست و گفت: شناسايي و معرفي آخرين دستاوردهاي جهان در اين حوزه از ديگر اهداف برگزاري اين همايش است.
معاون عمليات ناجا گفت: اميدوارم با ابلاغ رسمي و آغاز به کار روان شناسان انتظامي با دستور فرمانده ناجا در اين همايش، سطح نويني از فعاليت هاي علمي در اين حوزه رقم بخورد.


کد مطلب: 35463

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35463/معاون-عمليات-ناجا-اهداف-برگزاري-اولين-همايش-ملي-پليس-مشاوره-روان-شناسي-تشريح-كرد

میگنا
  https://www.migna.ir