کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در صورت بروز این علائم سریعاً به متخصص مراجعه کنید

2 فروردين 1395 ساعت 12:28

به این علائم توجه کنید و سرسری از کنارشان عبور نکنید.


منصوره طقاء متخصص مغز و اعصاب و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با تأکید بر ضرورت مراجعه به پزشک متخصص در صورت بروز این علائم، افزود: در سردرد ثانویه، مشکل یا عارضه‌ای در فضای گردن و جمجمه وجود دارد که باعث این سردردها می‌شود که مراجعه در این مورد به متخصص اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی در ادامه افزود: در سردردی که به صورت پیشرونده است تعداد دفعات، مدت و شدت سردرد رو به افزایش است و یا سردردهایی که به علت شدت درد، فرد از خواب بیدار می‌شود و همچنین سردردهایی که به مسکن پاسخ نمی‌دهند از جمله برخی از موارد سردردهای ثانویه هستند.

این متخصص ادامه داد: سردردهایی که در زیر 5 سالگی و یا بالاتر از 50 سالگی بروز می‌کنند و اگر سردردی اولین بار به هنگام بارداری و یا بعد از تولد ظاهر شود، سردردهای ناگهانی نام دارند.

طقاء با اشاره به برخی بیماری‌هایی که سردرد ثانویه نیز به آنها اضافه شده است، گفت: سردردهایی که با مشکلات سیستم ایمنی بروز می‌کنند و همچنین کسانی که یک نوع سرطان در بدن داشته و سردرد نیز به این مشکل افزوده شده است، به گروه سردردهای ثانویه تعلق دارند، که در تمامی این موارد شایع سردردهای ثانویه، مراجعه سریع به متخصص ضرورت بسیار زیادی دارد و افراد نباید از این موارد سرسری عبور کنند.


کد مطلب: 36305

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/36305/صورت-بروز-این-علائم-سریعا-متخصص-مراجعه-کنید

میگنا
  https://www.migna.ir