کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آموزش پیشگیری از مصرف مواد مخدر

17 فروردين 1395 ساعت 13:18

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از لزوم افزایش پوشش آموزش پیشگیرانه در بحث مواد مخدر در بین دانش آموزان و دانشجویان خبر داد.


علیرضا جزینی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای این که بتوانیم حوزه دانشجویی و دانش آموزی را به طور کامل پوشش دهیم با وزارت علوم، وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش تفاهم نامه‌ای را معمولا در ابتدای سال منعقد می‌کنیم که بر اساس آن برنامه‌های متنوعی را در نظر می‌گیریم.
وی ادامه داد: هر چند که در این راستا کارهای متنوعی انجام شده است، اما معتقدیم کافی نیست و باید پوشش آموزش پیشگیرانه را افزایش دهیم چه در حوزه دانشجویی و چه در حوزه دانش آموزی.
جزینی در خصوص اعتبار لازم برای پوشش دهی حوزه‌ها عنوان کرد: متناسب با انعقاد تفاهم نامه اعتبار لازم پیش بینی می‌شود اما گفتنی است بحث اعتبارات مبارزه با مواد مخدر متناسب با حجم تهدید‌ها نیست، از این رو تقاضای افزایش اعتبارات را داشته‌ایم، البته آن طور که توقع است هنوز افزایش اعتبار را نداشته‌ایم به همین دلیل از مشارکت مردم در این امر بهره گرفتیم.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به این که علاوه بر مشارکت‌ مردمی از ‌NGO ها بهره گرفته می‌شود، تصریح کرد: در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب و درمان از ‌NGO ها که در حال حاضر 2 هزار و 500 ،‌ NGO در سطح کشور هستند بهره می‌گیریم.
وی خاطر نشان کرد: طبق آمارهایی که فعلا در دست است حدود 1 درصد دانش آموزان و حدود 2.6 درصد دانشجویان مصرف کننده مواد مخدر هستند لذا برای کاهش این آمار برنامه‌های متنوعی از جمله ایجاد و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی، تربیت مربی به عنوان یکی از موضوعات مهم، در دستور کار این ستاد در حوزه دانشجویی و دانش آموزی قرار دارد.


کد مطلب: 36460

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/36460/آموزش-پیشگیری-مصرف-مواد-مخدر

میگنا
  https://www.migna.ir