کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سلامت روان حلقه گمشده سلامت درمیان اقشار مختلف جامعه است

باشگاه خبرنگاران migna.ir , 1 ارديبهشت 1395 ساعت 8:56

سلامت در تمامی ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و حتی روحی را شامل می شود که امروزه برخی افراد سلامت روان را نادیده می گیرند


کاظمی دکتری مشاوره افزود: سبک زندگی جوانان امروز در مواجه با شرایط اقتصادی،بیکاری ،فناوری ها و ..دچار سردرگمی های شده است که در برخی موارد علاوه بر سلامت جسم سلامت روان را نیز تهدید می کند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: بی شک برای رسیدن به یک وضعیت مطلوب شاد در زندگی تنها تکیه بر روش های درمانی کل نگر کافی نیست و بایستی با ابزارها و مهارت هایی که افراد به دست می آورد، بتواند وضعیت سلامت خود را تثبیت نموده و از ایجاد عدم تعادل در جسم و روان یا همان بیماری پیشگیری نمایند.
 
کاظمی با اشاره به اهمیت سلامت روان به تاکید سازمان بهداشت جهانی در سال۱۹۹۸ و مبنی بر  آموزش مهارت های زندگی به تمامی کشورها اشاره کرد و گفت: براساس پژوهش های انجام شده، بسیاری از بیماری های روانی و روان تنی و بحران های بهداشتی اجتماعی بزرگی مانند اعتیاد و ایدز به واسطه ناآشنایی افراد با این مهارت های زندگی به وجود می آید.
 
این دانشجوی دکترای مشاوره در ادامه خاطرنشان کرد: برای حفظ و ارتقاء سلامت جامعه به ویژه از نظر بهداشت روانی و کاهش هزینه های بهداشت و درمان آموزش این مهارت ها به خصوص در رده های سنی کودکان تا نوجوانان ضروری است.
 
وی آموزش علمی و عملی مهارت های زندگی و سبک زندگی سالم ایرانی اسلامی را از دوران تحصیلی ابتدایی در آموزش و پرورش موثر دانست و گفت: با این راهکار می توانیم شاهد سطح بالایی از سلامت بهداشت روانی افراد جامعه باشیم، به عبارت دیگر موفق به ارائه آموزش کاربردی در نظام آموزش وپرورش می شویم.
 
 


کد مطلب: 36644

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/36644/سلامت-روان-حلقه-گمشده-درمیان-اقشار-مختلف-جامعه

میگنا
  https://www.migna.ir