کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علـت موفقیت دانشجویان شهرستانی در آزمون دستياري

به نقل از سپيدآنلاين , 18 خرداد 1395 ساعت 9:22

بعد از اعلام نتايج آزمون دستياري مشخص شد كه بسياري از نفرات برتر آزمون از دانشگاه هاي مادر نبودند .


به گزارش ميگنا علي جعفريان رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران در اين رابطه مي گويد:این مساله که رتبه‌های برتر آزمون دستیاری سال جاری از میان داوطلبان دانشگاه‌های غیر مادر بوده و درصدی از آنها از شهرستان‌ها انتخاب شده‌اند، فارغ از سازوکارهای وزارت بهداشت در زمینه تعیین رتبه‌های برتر این آزمون، قابل بررسی است. البته بنده به طور کامل در جریان مکانیزم انتخاب افراد برتر در آزمون دستیاری قرار ندارم. اما با بررسی شواهد و کنار هم قرار دادن احتمالات گوناگون، می‌توان به یک جمع‌بندی در این زمینه رسید.

وي گفت: از آنجا که سهمیه‌های دانشجویی و مناطق، تاثیری در رتبه فرد منتخب ندارد و صحبت از آن به نوعی فاقد موضوعیت است، تنها احتمال موجود، نمره خام کسب شده توسط دانشجو خواهد بود.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران افزود: با این حساب می‌توان گفت که تکلیف کاملا روشن است و باید به دانشجویان شهرستانی که با تلاش بیشتر به این موفقیت دست پیدا کرده‌اند، تبریک گفت. البته در این میان از مدت زمان بیشتری هم که دانشجویان شهرستانی از آن بهره‌مند هستند نباید غافل بود. به هر حال هرچه که هست، به نظر نمی‌رسد ردپایی از سیاست‌های جدید در زمینه انتخاب دانشجویان برتر وجود داشته باشد.

 

 


کد مطلب: 37268

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37268/عل-ت-موفقیت-دانشجویان-شهرستانی-آزمون-دستياري

میگنا
  https://www.migna.ir