کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محققان می‌گویند:

اوتیسم تنها یک بیماری مغزی نیست

ايسنا migna.ir , 26 خرداد 1395 ساعت 13:43

شواهد جدید نشان می‌دهد اوتیسم تنها یک بیماری مغزی نیست و بخش‌های دیگری از سیستم عصبی بدن، علاوه بر مغز با بیماری اوتیسم ارتباط دارند.


به گزارش ساینس، محققان شواهدی یافتند که یافته‌های گذشته درباره بیماری اوتیسم را تغییر خواهد داد.
 دانشمندان اظهار کردند: بیماری اوتیسم (ASD) که با اختلال توانایی اجتماعی، رفتارهای تکراری و واکنش‌های غیرطبیعی به محرک‌های حسی همراه است، تنها مربوط به نقص در رشد مغز کودکان نیست و ممکن است به علت ارسال اطلاعات حسی بدن اتفاق بیفتد.
 
محققان افزودند: بیماری اوتیسم گاهی به علت ارسال نادرست اطلاعات از اندام حسی به مغز اتفاق می‌افتد. این بدان معنی است که بخش‌های دیگری از سیستم عصبی بدن، علاوه بر مغز با بیماری اوتیسم ارتباط دارند.
 
دیوید گینتی، محقق این بررسی از دانشگاه هاروارد این مطالعه را بر روی موش‌ها انجام داد و به نتایجی دست یافت. در این بررسی چندین جهش ژنتیکی که در افراد مبتلا به اوتیسم مشاهده شده بود، بررسی شد.
 
دو ژن MECP2 و Gabrb3 در این بیماری تاثیر دارد و در افراد مبتلا به اختلال اوتیسم مشاهده شده است که محققان آنها را دستکاری کردند و نتایج آن را مورد بررسی قرار دادند.
 
محققان این ژن‌ها را در رفتار و حرکات افراد بررسی کردند و دریافتند، این ژن‌ها تاثیر زیادی در عملکرد افراد مبتلا به بیماری اوتیسم دارد.
 
نتایج بررسی بر روی موش‌ها حاکی از آن بود که تغییر ژنتیکی در میزان اضطراب آنها تاثیرگذار و این تغییر به علت تغییر در ساختار لامسه است.
 
این مطالعه تنها در موش‌ها انجام شده است و پژوهشگران امیدوارند از این بررسی بر روی انسان هم استفاده کنند تا به روش‌های درمانی برای درمان این بیماری دست یابند.
 
این بیماری بیش از سه و نیم میلیون آمریکایی را درگیر کرده است. این مطالعه در مجله Cell منتشر شده است.


کد مطلب: 37374

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37374/اوتیسم-تنها-یک-بیماری-مغزی-نیست

میگنا
  https://www.migna.ir