کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقش چشم گیر موسیقی در بروز تصادفات جاده ای

6 تير 1395 ساعت 12:58

یک روانشناس گفت:رانندگان حین رانندگی در انتخاب موسیقی دقت کنند زیرا بسیاری از تصادفات جاده ای ضمن گوش کردن به موسیقی رخ می دهند.


نسرین طهرانی روانشناس و رئیس مرکز تحقیقات سلامت خانواده  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران؛ بیان کرد: اینکه چه نوع موسیقی را در چه شرایطی گوش کنیم بسیار مهم و تاثیرگذار است. زیرا شنیدن موسیقی نامناسب می تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه آورد.
این روانشناس اظهار کرد: انواع موسیقی را می توان در سه دسته کلی تقسیم بندی کرد.
1- فعال کننده(بدنی ساز): باعث تحریک مخاطب شده و فرد را به جنبش و حرکت
وا‌‌‌‌‌‌‌ می دارد.
2-خلق ساز: سبب ایجاد خلق مثبت و شادی آور یا منفی و غم انگیز شده.همچنین می تواند یادآور خاطرات منفی گذشته بوده.
3-شناختی: موسیقی های با کلام در این دسته قرار می گیرند.
وی افزود: زمانی که فردی غمگین یا افسرده است برای انتخاب موسیقی مناسب ابتدا باید هدف از شنیدن آن را مشخص کند.گاهی اوقات شنیدن یک موسیقی خلق ساز با خلق پایین و منفی موجب تخلیه هیجانات و احساسات منفی وی شده و سبب گریه می شود.
طهرانی توصیه کرد: شنیدن موسیقی های آرام بخش همراه با تکنیک‌های آرامسازی در رسیدن به آرامش نقش ویژه ای داشته سپس موسیقی های خلق ساز با ایجاد خلق مثبت و بالا کمک کننده بوده و در آخر موسیقی بدنی ساز فرد را به تکاپو وادار می کند.
وی عنوان کرد: ناراحتی نیز دلایل شناختی گسترده ای دارد.در بعضی مواقع همان موضوعی که سبب خوشحالی شده دارای بعد منفی و ناراحت کننده ، نیز است که موجب احساس دوگانگی می شود،در این صورت گوش دادن به موسیقی آرام ساز تاثیر به سزایی دارد.

این روانشناس گفت:رانندگان حین رانندگی در انتخاب موسیقی دقت کنند زیرا بسیاری از تصادفات جاده ای ضمن گوش کردن به موسیقی  رخ می دهند.
 
 


کد مطلب: 37500

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37500/نقش-چشم-گیر-موسیقی-بروز-تصادفات-جاده

میگنا
  https://www.migna.ir