کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همایش روانشناسی فرهنگی برگزار می‌شود

13 مرداد 1395 ساعت 16:51

نخستین همایش بین‌المللی روانشناسی فرهنگی پایان امسال در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.


محمدحسین ایمانی خوشخو رییس دانشگاه علم و فرهنگ به روابط عمومی این همایش گفت: همایش بین‌المللی "روانشناسی فرهنگی" با هدف شناسایی و بررسی کمی و کیفی تأثیر فرهنگ بر مولفه‌های روانشناختی انسان معاصر از سوی معاونت دانشجویی، فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار و فراخوان و جزییات همایش در آینده نزدیک برای اطلاع پژوهشگران و علاقه‌مندان اعلام می‌شود.

او با تأکید بر اهمیت "روانشناسی فرهنگی" در دنیای معاصر، اظهار کرد: با این‌که مبحث روانشناسی فرهنگی سابقه و پیشینه طولانی ندارد، پژوهش‌های متعدد و متنوعی در دیگر کشورها در این موضوع انجام شده، اما در کشور ما هنوز روانشناسی فرهنگی مورد توجه لازم قرار نگرفته و پژوهشی درباره آن انجام نشده است. جای خالی نگاه علمی و پژوهشی به این مبحث با توجه به شرایط زندگی و فشارهای روانی انسان معاصر در عصر اطلاعات و ارتباطات احساس می‌شود و بر همین اساس دانشگاه علم و فرهنگ تلاش می‌کند با مشارکت و همراهی پژوهشگران، استادان، مراکز علمی، فرهنگی و نهادهای مسوول با برگزاری نخستین همایش "روانشناسی فرهنگی"  توجه جامعه علمی و دانشگاهی و همچنین مردم را به این موضوع  معطوف کند.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ پرداختن به روانشناسی فرهنگی با توجه به مشخصه‌های یک فرهنگ را ضروری دانست و ادامه داد: تنوع و تفاوت‌های فرهنگی، ضرورت و اهمیت بررسی تأثیر هر فرهنگ بر مولفه‌های روانشناختی را یادآور می‌شود و اگر تنوع فرهنگی وجود دارد، تنوع روانشناسی فرهنگی نیز مفهوم پیدا می‌کند. بنابراین بررسی و شناسایی تأثیر فرهنگ ایرانی - اسلامی بر ابعاد روانشناختی انسان معاصر نیز می‌تواند در این همایش مورد توجه جدی قرار گیرد.

ایمانی‌خوشخو گفت: این همایش می‌تواند نقطه آغازی برای ارتباط بین پژوهشگران، استادان، دانشجویان، سیاستگذاران و مسوولان باشد و با پرداختن به محورهایی مانند خانواده - آسیب‌های اجتماعی، جامعه، اخلاق و قانون - دین و معنویت و ... با نگاه روانشناسی فرهنگی، زمینه‌ها و پایه‌های پژوهشی را نیز برای نهادهایی مانند مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، شورای تحول علوم انسانی و ... فراهم کند.

 

 


کد مطلب: 37860

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37860/همایش-روانشناسی-فرهنگی-برگزار-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir